VTG w PGT-debata

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

gerg
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:41 pm
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT

VTG w PGT-debata

Post autor: gerg »

Jako że orginalna turbosprężarka w moim punto osiągneła już kres swojej przydatności
(jest spocona olejem a żeliwko przy klapce westgate ma juz pokaźne pęknięcie)
Podiołem decyzje że będzie jej wymiana.
Przeryłem dośc poważnie to forum by obrać jakiś kierunek w tej sprawie a że auto nie służy do sportu ani na niedziele najprawdopodobniej będzie to Garrett 2056.

Chcę zapuścic dyskusję wśród technicznych umysłów tego forum by rozważyć różnice pomiędzy turbiną sterowana klapką obejściową westgate a sterowaną zmniennie kierownicami spalin

1.Co by przemawiało na kożyśc zamontowania jednej względem drugiej ?
2.Technicznych sposobów na zamontowanie turbo vtg

Mam pewne przemyslena w tym temacie ale o tym troszke później
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: VTG w PGT-debata

Post autor: dj_o »

Trzy aspekty:

- teoretyczny - można spokojnie wybierać większe turbo, w stosunku do tego jakie byśmy wybierali bez vnt (bo przecież po to bierzemy takie turbo, pamiętając żeby sobie nie stwarzać restrykcji i tym samym dużego backpressure przy max. wartości przepływu),

- montażowy - nie ma przeciwwskazań w montażu, pomijając fakt zmieszczenia turbo,

- wysterowanie - najważniejsza kwestia i od tego zależy powodzenie Twojego projektu. Ja zaprzęgałem kompa DTA i z tym dało się poprawnie działać. :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: VTG w PGT-debata

Post autor: turbomaniak »

Nawet DETem wysterujesz VNT/VTG
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: VTG w PGT-debata

Post autor: uniak 1.4T »

wszystko ok ale co z temperaturą pracy turbiny z VNT w silniku ZI, poki co tylko porsche stosuje takie rozwiązanie, ze względu na to ze nie musi liczyc się z kosztami produkcji i na turbiny stosuje materiały przejęte z lotnictwa
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: VTG w PGT-debata

Post autor: turbomaniak »

Jedyne co moze sie pierdzielic przy wysokiej temp to kierownice, mysle ze gdyby nie przekraczac 900 stopni to powinno dzialac, ale to tylko moje gdybanie :roll: Bede musial to kiedys sprawdzic :mrgreen:
ODPOWIEDZ