Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: M@teu$z1992 »

Ja mam podobną sytuacje jak Ty, jak jest zimny to na ssaniu chodzi równo potem też normalnie trzyma obroty ale jak juz sie zagrzeje i to obroty lekko falują przez dłuższą chwile i potem przechodzi.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Ale to nie to że jak na ssaniu. Bo jak jest zimniej to nawet przy ostrej jeździe nic się nie dzieje. Wskazówka od temperatury trzyma się przed połową skali i jest ok. I to falowanie to nie jest takie male tylko wtedy gaśnie. Mi się wydaje że tak nie powinno być a raczej jestem pewny.
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: M@teu$z1992 »

no ok, rozumiem. Ja mam tak ze jak mi sie auto zagrzeje do połowy skali i obojętnie czy jest zimno czy ciepło i jak dojeżdżam np. do świateł to auto mi chwile faluje na obrotach i potem przestaje. Moze przepływke trzeba przeczyścic. Moja siostra też tak miała teraz w punto I 1.1 8v, i okazało sie ze węzyk podcisnienia przy przepustnicy miał maleńką dziurke. wymieniłem wężyk i po problemie.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Mam 2 przepływki i na dwóch jest tak samo. Tak jak mówię zależne od temperatury. ???? Hmmm
Szefo444
Aktywny użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 2:22 pm

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: Szefo444 »

Sprawdź sobie czy po odłączeniu czujnika temperatury chłodziwa i w układzie dolotowym jest tak samo.
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Szefo444 pisze:Sprawdź sobie czy po odłączeniu czujnika temperatury chłodziwa i w układzie dolotowym jest tak samo.
Sprawdzę to. A co powinno się dziać jak odłączę te czujniki. Jak odłączam to mi marchewa wyskakuje.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Sprawdzałem te czujniki w dolocie i cieczy. Po odłączeniu dalej faluje. Teraz właśnie jest cieplej i nie musi się tak bardzo zagrzać. Czy może coś fixować ten czujnik ciśnienia atmosferycznego co jest za modułem zapłonowym ?
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: BARTEKcoupe »

doprowadź prowizorycznie zimne powietrze do filtra i zobacz czy faluje po rozgrzaniu. może łapać gorące powietrze z chłodnicy bo masz tam rurę bezpośrednio skierowaną :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Ok sprawdzę.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

zrobił by ktoś zdjęcie z kąd ma pobierać powietrze ? bo ja nie mam rurki tylko taki mały króciec pod kątem co wychodzi z filtra.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Nie wiem dlaczego par dni temu, a dokładniej to przed oddaniem samochodu do wymiany łożysk w wahaczach zaczął falować. Ale nie tak jak zawsze czyli kiedyś. Tym razem obroty wzrastają i po zagrzaniu silnik, a jak zimniejszy (Po nocce) to chodzi na ssaniu czyli 1500obr a później faluje między 1800 a 2200 i zawsze tak samo. Stało to się z dnia na dzień a dokładniej to z 2 tygodnie go nie odpalałem a ty zaczął falować. Po odpięci krokowca zaczyna pracować z jednymi obrotami a po odpięci potencjometru wzrastają. Jak odpiąłem krokowca to i tak po jakimś czasie zaczyna falować ? i jak to możliwe jak nie ma krokowego podpiętego ??? Bova odpinałem i nawet jak była taka nieszczelność to i tak dalej falował, nawet jak podczas pracy silnika i falowania wykrecilem ktokowca to i tak nie zgasł??? Co jest grane????

Czego się chwycić? co posprawdzać ?

Tu załączam filmik jak to wygląda:

http://www.youtube.com/watch?v=8DLM7JpzOjk
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Pomoże ktoś ?? Dolot sprawdzałem i to raczej nie jego wina.

Pytanie czy może być to wina przytkanego trochę jakiegoś wtryskiwacza albo sondy lambdy ? Z czego z sondą wątpię. Wtryskiwacz to może bo jak sobie postał to coś mu teraz odbiło ??? Ale czy mogą być takie objawy ?
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: M@teu$z1992 »

sprawdz sobie opór npomiedzy pierwszym i trzecim pinem potencjometru połozenia przepustnicy, powinno ci wyjsc 600 Ohm - 1500 Ohm na zgaszonym silniku. ja tak tez miałem. Po odpaleniu auta wskakiwał mi na 2000 rpm i cały czas trzymał takie obroty. Trzeba wyjąć potencjometr i przeczyścic kazdy z trzech pinów.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

M@teu$z1992 pisze:sprawdz sobie opór npomiedzy pierwszym i trzecim pinem potencjometru połozenia przepustnicy, powinno ci wyjsc 600 Ohm - 1500 Ohm na zgaszonym silniku. ja tak tez miałem. Po odpaleniu auta wskakiwał mi na 2000 rpm i cały czas trzymał takie obroty. Trzeba wyjąć potencjometr i przeczyścic kazdy z trzech pinów.
Ja mam nowy potencjometr przepustnicy. Po wsadzeniu starego jest to samo.
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: M@teu$z1992 »

a może czujnik temperatury w kolektorze dolotowym ?? sprawdzales ?
ODPOWIEDZ