Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Witam

W tym dziale będę prosił o pomoc w pewnych sprawach odnośnie mojego punto żeby nie rozpisywać się po innych tematach i nie spamować. Bo czasami jest kiepsko z odnalezieniem czegoś na forum przez funkcję "szukaj" Hmm. A czasami coś znajdę ale nie jestem pewien albo nie do końca to co by mnie interesowało.

Punto GT 1.4T - 1997r, 131ps, Klimatyzacja, ABS, Brak kata.

Jak na razie męczę się z (prawdopodobnie) za małą dawką paliwa.

Tak:
-Czekam aż znajomy będzie miał czas. Trzeba pewnie będzie dokręcić kolektor do turbiny od strony silnika bo zaczął pierdzieć.
-Zamówiłem zderzak przedni bo jest zamontowany od zwykłego punto z małymi wlotami.
-Czeka mnie przestawienie czujnika halla ( fazy wtrysku) bo ustawilem na większą kreskę a jak się dowiedziałem ma być do tej mniejszej na szybce co jest zaraz obok :)

A teraz co mu dolega :

-Brak mocy ma z jakieś +- 90km przy doładowaniu troszkę ponad połowę skali (mbc założony bo perburg czy coś takiego nie działał oraz wsadzony bov atmosferyczny bo DV był uszkodzony)
-Doładowanie jest ok bo jak rozkręcę mbc to do końca skali ładuje (ponad 1.6 bara)
-Zaczął gasnąć i czasami falować. Jak zauważyłem to raczej tak się dzieje dopiero po mocniejszym depaniu albo tak od niczego. Obroty spadają sporo a potem podnoszą się o tyle samo ponad normę i się normuje a czasami spadają całkowicie i gaśnie.
-Wydaje mi się że sporo pali ale nie jestem pewien.

Co było robione:

-Wymiana uszczelki pod głowicą. (wtedy ustawiłem czujnik halla ale okazało się że nie tak jak trzeba)
-Wymiana wałka rozrządu oraz regulacja zaworów ( wałek ok od uno 1.4t)
-Remont głowicy: szlif zaworów i gniazd oraz planowanie głowicy.
-Wymiana filtru powietrza.
-Świece BOSH z kablami

Czeka mnie jeszcze wymiana linek ręcznego z klockami z tyłu oraz filtra paliwa.
Jak zrobię z tym pierdzeniem to jadę na sprawdzenie czy Lambda działa, i jak da radę to sprawdzenie afr.

Jak macie jakieś propozycje co sprawdzić albo co poprawić to proszę piszcie :)
Załączniki
Zdjęcie podglądowe silnika.
Zdjęcie podglądowe silnika.
Ostatnio zmieniony śr lut 09, 2011 10:18 am przez omagi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: Abarth »

pierdzieć może przez to że ma prawdopodobnie wydmuchane uszczelki pod kolektorem wydechowym, nie zawadzi ssący też sprawdzić plus szczelność dolotu :wink: oraz uszczelkę między turbiną a kolektorem :roll: takie moje sugestie :wink: może jeszcze przepływka i "lambada" :?:

jeśli chcesz mieć dobrze ogarnięte auto i rozwiązać z nim problemy polecam zagadać do kolegi Turbomaniaka i podrzucić furkę :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Abarth pisze:pierdzieć może przez to że ma prawdopodobnie wydmuchane uszczelki pod kolektorem wydechowym, nie zawadzi ssący też sprawdzić plus szczelność dolotu :wink: oraz uszczelkę między turbiną a kolektorem :roll: takie moje sugestie :wink: może jeszcze przepływka i "lambada" :?:

jeśli chcesz mieć dobrze ogarnięte auto i rozwiązać z nim problemy polecam zagadać do kolegi Turbomaniaka i podrzucić furkę :wink:
No dzięki uszczelki przy głowicy były wymieniane więc pewnie jak coś to od strony turbiny.
A jeśli chodzi o turbomaniaka to zagadam do niego. ^^ jeśli nie jest zły to może mi zrobić z tym dziadem (posprawdzać od czego to może być. :)

"lambada" jeee

Jak da radę to wstawię dziś nowe zdjęcia silnika.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Dodaję aktualne zdjęcia silnika lepszej jakości :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: mr2j »

bov w ktorym miejscu masz umieszczony ??
Przed czy za turbiną ??

Bo powinien być za turbina (najlepiej jak najbliżej przepustnicy)
Pozdr.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

mr2j pisze:bov w ktorym miejscu masz umieszczony ??
Przed czy za turbiną ??

Bo powinien być za turbina (najlepiej jak najbliżej przepustnicy)
Pozdr.
Hmm Oczywiście że za turbiną. Wypiąłem standardowy zawór DV, zaślepiłem dziurę po nim i do tego węża wpiąłem BOV'a bo akurat tak mi pasował. A wąż wpięty jest do fabrycznego metalowego króćca zaraz przed dolotem do przepustnicy :)

Ale dzięki za spostrzeżenie ^^
Ostatnio zmieniony czw lut 10, 2011 3:06 pm przez omagi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

A jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza ? Czy może przez niego falować i spadać obroty a nawet czasami gasnąć ?
I jakie powinno być ciśnienie paliwa ? 2 bary?
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Byłem dziś w ASO spytać się po ile mają uszczelkę od kolektora do turbiny. Hmm okazało się że nie mają a jak by mieli to cena by była 87zł xD Poszukałem na allegro i znalazłem oryginalną uszczelkę z fiata na 4 śruby za 35zł z wysyłką :) no to mam farta ^^

A i zderzak mi przyszedł wczoraj no i wloty są prawie jeszcze raz większe niż w tym co mam :)
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: goofer007 »

omagi pisze:no to mam farta ^^
Zajebistego farta biorąc pod uwagę że pasuje od Lublina i kosztuje 6 zł w pierwszym lepszym sklepie :mrgreen:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: BARTEKcoupe »

goofer007 pisze:
omagi pisze:no to mam farta ^^
Zajebistego farta biorąc pod uwagę że pasuje od Lublina i kosztuje 6 zł w pierwszym lepszym sklepie :mrgreen:
dokładnie, fart niezły :wpysk:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: turbomaniak »

omagi pisze:No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.
I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

turbomaniak pisze:
omagi pisze:No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.
I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna
To ta od lublina była by lepsza niż ta oryginalna ? Hmm
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: Abarth »

omagi pisze:
turbomaniak pisze:
omagi pisze:No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.
I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna
To ta od lublina była by lepsza niż ta oryginalna ? Hmm
Zgadłeś :roll: Gdybyś zgłębił się na forum była już o tym mowa :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Zgadłeś :roll: Gdybyś zgłębił się na forum była już o tym mowa :wink:
Hmm no nie szukałem. Myślałem że uszczelka to uszczelka i jak oryginalna to dobra :) Ale to nie jest powiedziane że będzie zła?
ODPOWIEDZ