Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: simon1989 »

Nie zamierzam zmarnowac calego dnia i nic nie osiagnac, wiec pisze. Plan jest taki aby wyjac silnik z skrzynia, potem wyjac sprzeglo, kolo zamachowe, docisk i zalozyc do nowej skrzyni i nowego bloku, spiac ze soba i zalozyc. Teraz sprawa samego demontazu:
Polosie zamierzam zdjac tak, ze odkrecam Mcpersony, przechylam zwrotnice wypada polos, wyjmoje ze skrzyni.
1. Co sie odkreca przy demontazu polosi ze skrzyni przy tym nie niszczac gumowych oslon i moc polosie powrotnie wykorzystac?
2. Co sie odkreca przy demontazu polosi ze zwrotnic przy tym nie niszczac gumowych oslon i moc polosie powrotnie wykorzystac?
3. Czy linke predkosciomierza wyjmuje sie w jakis specjalny sposob?
4. Nakretka na kole pasowym ma prawy czy lewy gwint?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: turbomaniak »

1. Prawa polos- odkrecasz trzy sruby M6 od kolnierza oslony, lewa-rozwalasz opaske zaciskowa

2. Okrecasz nakretki przegubow (klucz 30 albo 32 nie pamietam) i wyciagasz ze zwrotnic/piast

3. Odkreca sie nakretke i wyciaga sie linke

4. Prawy
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: uniak 1.4T »

2. odkrecasz przegub ze zwrotnicy a w momencie jak masz luzny mcpherson odciagasz i masz półos luzem, wczesniej odepnij opaske zeby zdjac osłone
3. odwrotny do wkładania :lol:
4. gwint jest prawy
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: simon1989 »

DZIEKI!!!Tego chciałem się dowiedzieć. BTW Dzisiaj u kolegi zakladalem w Nissanie S13 taki metalowy cienki przewod(olejowy) miedzy turbo a blokiem, bo skladal silnik i zapomnial o nim. Zeby to zrobic trzeba bylo odkrecic turbo od kolektora i dopiero to wkrecic. Tyle ku*ew, narzekania na żółtków i chu*ów to dawno nie było, bo dawno nic sie jakimś cudem nie zepsuło w uno :D
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: simon1989 »

Prawa półoś wyszła bez wykrecania srub m6, tj. nigdzie ich nie widziałem
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: ZibiUT »

Bo ktoś Ci napisał jak to jest w turbo a nie w NA. W NA nie masz wewnętrznych przegubów i nie ma tych śrub. Reszta praktycznie tak samo.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wymiana silnika i skrzyni w 1.4 NA

Post autor: turbomaniak »

Nie pisalem o skrzyni w turbo tylko w n/a ale mam skleroze i zapomnialem ze w 1.4 nie ma takich srub tylko jest opaska jak z lewej strony. Jak pisalem to caly czas mialem w glowie skrzynie od uno fire :oops:
ODPOWIEDZ