Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest N paź 20, 2019 10:23 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 01, 2011 4:19 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Dziś jadąc zauważyłem kiedy zaczyna falować i czasami gasnąć. Jak jechałem w jedną stronę to jechałem spokojnie ok 2000 do 3000 obr i silnik raczej chłodny bo nawet na połowę nie weszła wskazówka temp. No i obroty były ok na luzie ładnie trzymało 900obr a jak wracałem do domu to troszkę przygazowałem no i zaczął czasami falować ale nie zgasł bo się bardzo nie wściekałem. Czyli zaczyna mu coś dolegać jak się mocno zagrzeje. Sprawdzałem czy działa czujnik temp w dolocie. Jak się rozgrzewał to oporność z gdzieś 1.50 zmieniła się do 0.80 no i był dosyć ciepły i przy chłodzeniu na odwrót. Więc pewnie to nie jego wina.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn maja 02, 2011 8:58 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 11, 2008 8:15 pm
Posty: 713
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT
hz10 napisał(a):
bardzo małe podciśnienie na wolnych

Możesz napisać coś więcej - jakie wartości podciśnienia na seryjnym wałku a jakie na wspomnianym z rewaru ?

_________________
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 9:27 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 10:51 am 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
hz10 napisał(a):
mijest przez to problem z hamulca

Ja tam problemu z hamulcami nie odczułem, może przez to że mam nie takie luzy zaworowe jak trzeba. No i to pewnie jest wina że słaby na dole i gaśnie, ale czemu jak jest mocno zagrzany a jak nie bardzo albo zimny to nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 3:10 pm 
Offline
Punto2 killer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 10, 2006 1:58 pm
Posty: 1332
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
hz10 napisał(a):
na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami


robi sie twardziej ? :niewiem:

omagi napisał(a):
Ja tam problemu z hamulcami nie odczułem, może przez to że mam nie takie luzy zaworowe jak trzeba. No i to pewnie jest wina że słaby na dole i gaśnie, ale czemu jak jest mocno zagrzany a jak nie bardzo albo zimny to nie ?


luzy zaworowe nie maja az takiego znaczenia dla podcisnienia , chyba zebys mial mocno zle to wtedy ktoz wie . Jak sie zagrzeje to sie material rozszerza , niekiedy dany luz sie lekko niweluje/zmienia

_________________
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 4:30 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
DeviL napisał(a):
hz10 napisał(a):
na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami


robi sie twardziej ? :niewiem:


tak


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 4:42 pm 
Offline
Punto2 killer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 10, 2006 1:58 pm
Posty: 1332
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
hz10 napisał(a):
DeviL napisał(a):
hz10 napisał(a):
na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami


robi sie twardziej ? :niewiem:


tak


Da sie z tym cos zrobic ? Sie dziwilem ,czemu mi sie twardziej zrobilo :wpysk:

_________________
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 5:16 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
można spróbować zamontować wzmacniacz podciśnienia z e46 , ja nie zdążyłem i zmieniłem silnik i znów mam dobre hamulce :wpysk:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 04, 2011 3:37 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Teraz po śnieżycach stwierdziłem dokładnie że gaśnie jedynie jak zagrzeje się bardzo mocno. Jak teraz ostro jeździłem to wskazówka temp cieczy nie przekroczyła połowy skali i był wszystko ok. Nie gasł trzymał obroty. Czego to może być wina?

Może jakiś czujnik temperatury albo coś? A może ic nie wyrabia chłodzić bo turbo jest dosyć rozkręcone?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 04, 2011 7:08 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt sie 20, 2010 5:25 pm
Posty: 155
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne
to nie wina intercoolera. sprawdz czujniki teperatury w kolektorze ssącym i w termostacie
weź omomierz i zobacz jakie wartości ci pokaże.
powinny być mniej wiecej takie, mogą nieco sie różnic ale nie znacznie:

czujnik w kolektorze dolotowym:
przy zimnym silniku przy około 14stC - wyszło 3.07 kOhm
przy rozgrzanym silniku ok 70stC - 1.76 kOhm

czujnik w termostacie:

na zimnym sil. ok. 14stc - 2.92 kOhm
na rozgrz. sil. ok 70stC - 279 Ohm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 04, 2011 7:56 pm 
Offline
Punto2 killer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 10, 2006 1:58 pm
Posty: 1332
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
W kolektorze dolotowym czujnik mierzy temp jaka zrobi turbo vel jak schlodzi IC , i wg tego odpowiednio np ustawia boost itd jesli jest to wpisane w kompie. Ma to pewnie mniejszy wplyw niz np zle luzy zaworow czy innosci rozniaste o ktorych sie juz pisalo .

_________________
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 04, 2011 9:09 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt sie 20, 2010 5:25 pm
Posty: 155
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne
ooo to pardon,wartosci czujników profilaktycznie podałem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 06, 2011 10:43 am 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Dziś sprawdzę jakie są wartości i napiszę. Nie wiem czy luzy itp maja w moim przypadku taki wpływ bo jak jest zimniej to nic mu się nie dzieje ładnie pracuje i nie faluje.

Sprawdzałem wartości. Odczytane gdy włączył się wentylator na chłodnicy:

kolektor - 1.25 kohm
Termostat- 203 ohm

Jest to prawidłowa wartość czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 06, 2011 10:18 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt sie 20, 2010 5:25 pm
Posty: 155
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne
czujniki sprawne ;) wartości poprawne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 07, 2011 1:28 am 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
To czego to może być wina że jak było zimniej to fajnie chodziło a teraz to już nie koniecznie. Jak wolniej jadę czy w korku to dopiero jak się zagrzeje zaczyna wariować i po jakimś czasie mu przechodzi ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL