Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest N paź 20, 2019 11:26 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 08, 2011 6:36 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Witam

W tym dziale będę prosił o pomoc w pewnych sprawach odnośnie mojego punto żeby nie rozpisywać się po innych tematach i nie spamować. Bo czasami jest kiepsko z odnalezieniem czegoś na forum przez funkcję "szukaj" Hmm. A czasami coś znajdę ale nie jestem pewien albo nie do końca to co by mnie interesowało.

Punto GT 1.4T - 1997r, 131ps, Klimatyzacja, ABS, Brak kata.

Jak na razie męczę się z (prawdopodobnie) za małą dawką paliwa.

Tak:
-Czekam aż znajomy będzie miał czas. Trzeba pewnie będzie dokręcić kolektor do turbiny od strony silnika bo zaczął pierdzieć.
-Zamówiłem zderzak przedni bo jest zamontowany od zwykłego punto z małymi wlotami.
-Czeka mnie przestawienie czujnika halla ( fazy wtrysku) bo ustawilem na większą kreskę a jak się dowiedziałem ma być do tej mniejszej na szybce co jest zaraz obok :)

A teraz co mu dolega :

-Brak mocy ma z jakieś +- 90km przy doładowaniu troszkę ponad połowę skali (mbc założony bo perburg czy coś takiego nie działał oraz wsadzony bov atmosferyczny bo DV był uszkodzony)
-Doładowanie jest ok bo jak rozkręcę mbc to do końca skali ładuje (ponad 1.6 bara)
-Zaczął gasnąć i czasami falować. Jak zauważyłem to raczej tak się dzieje dopiero po mocniejszym depaniu albo tak od niczego. Obroty spadają sporo a potem podnoszą się o tyle samo ponad normę i się normuje a czasami spadają całkowicie i gaśnie.
-Wydaje mi się że sporo pali ale nie jestem pewien.

Co było robione:

-Wymiana uszczelki pod głowicą. (wtedy ustawiłem czujnik halla ale okazało się że nie tak jak trzeba)
-Wymiana wałka rozrządu oraz regulacja zaworów ( wałek ok od uno 1.4t)
-Remont głowicy: szlif zaworów i gniazd oraz planowanie głowicy.
-Wymiana filtru powietrza.
-Świece BOSH z kablami

Czeka mnie jeszcze wymiana linek ręcznego z klockami z tyłu oraz filtra paliwa.
Jak zrobię z tym pierdzeniem to jadę na sprawdzenie czy Lambda działa, i jak da radę to sprawdzenie afr.

Jak macie jakieś propozycje co sprawdzić albo co poprawić to proszę piszcie :)


Załączniki:
Komentarz: Zdjęcie podglądowe silnika.
DSC00067.JPG
DSC00067.JPG [ 119.32 KiB | Przeglądane 10382 razy ]


Ostatnio edytowano Śr lut 09, 2011 11:18 am przez omagi, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 08, 2011 8:49 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 21, 2008 6:23 pm
Posty: 643
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T
pierdzieć może przez to że ma prawdopodobnie wydmuchane uszczelki pod kolektorem wydechowym, nie zawadzi ssący też sprawdzić plus szczelność dolotu :wink: oraz uszczelkę między turbiną a kolektorem :roll: takie moje sugestie :wink: może jeszcze przepływka i "lambada" :?:

jeśli chcesz mieć dobrze ogarnięte auto i rozwiązać z nim problemy polecam zagadać do kolegi Turbomaniaka i podrzucić furkę :wink:

_________________
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
STAGE III 2k17 In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 10:43 am 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Abarth napisał(a):
pierdzieć może przez to że ma prawdopodobnie wydmuchane uszczelki pod kolektorem wydechowym, nie zawadzi ssący też sprawdzić plus szczelność dolotu :wink: oraz uszczelkę między turbiną a kolektorem :roll: takie moje sugestie :wink: może jeszcze przepływka i "lambada" :?:

jeśli chcesz mieć dobrze ogarnięte auto i rozwiązać z nim problemy polecam zagadać do kolegi Turbomaniaka i podrzucić furkę :wink:


No dzięki uszczelki przy głowicy były wymieniane więc pewnie jak coś to od strony turbiny.
A jeśli chodzi o turbomaniaka to zagadam do niego. ^^ jeśli nie jest zły to może mi zrobić z tym dziadem (posprawdzać od czego to może być. :)

"lambada" jeee

Jak da radę to wstawię dziś nowe zdjęcia silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 4:20 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Dodaję aktualne zdjęcia silnika lepszej jakości :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 5:24 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): Pn sty 28, 2008 11:02 pm
Posty: 112
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT
bov w ktorym miejscu masz umieszczony ??
Przed czy za turbiną ??

Bo powinien być za turbina (najlepiej jak najbliżej przepustnicy)
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 8:06 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
mr2j napisał(a):
bov w ktorym miejscu masz umieszczony ??
Przed czy za turbiną ??

Bo powinien być za turbina (najlepiej jak najbliżej przepustnicy)
Pozdr.

Hmm Oczywiście że za turbiną. Wypiąłem standardowy zawór DV, zaślepiłem dziurę po nim i do tego węża wpiąłem BOV'a bo akurat tak mi pasował. A wąż wpięty jest do fabrycznego metalowego króćca zaraz przed dolotem do przepustnicy :)

Ale dzięki za spostrzeżenie ^^


Ostatnio edytowano Cz lut 10, 2011 4:06 pm przez omagi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 4:05 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
A jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza ? Czy może przez niego falować i spadać obroty a nawet czasami gasnąć ?
I jakie powinno być ciśnienie paliwa ? 2 bary?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 2:17 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Byłem dziś w ASO spytać się po ile mają uszczelkę od kolektora do turbiny. Hmm okazało się że nie mają a jak by mieli to cena by była 87zł xD Poszukałem na allegro i znalazłem oryginalną uszczelkę z fiata na 4 śruby za 35zł z wysyłką :) no to mam farta ^^

A i zderzak mi przyszedł wczoraj no i wloty są prawie jeszcze raz większe niż w tym co mam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 2:55 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 11, 2008 8:15 pm
Posty: 713
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT
omagi napisał(a):
no to mam farta ^^

Zajebistego farta biorąc pod uwagę że pasuje od Lublina i kosztuje 6 zł w pierwszym lepszym sklepie :mrgreen:

_________________
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 7:49 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lis 03, 2008 8:32 pm
Posty: 793
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne
goofer007 napisał(a):
omagi napisał(a):
no to mam farta ^^

Zajebistego farta biorąc pod uwagę że pasuje od Lublina i kosztuje 6 zł w pierwszym lepszym sklepie :mrgreen:

dokładnie, fart niezły :wpysk:

_________________
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 10:01 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lut 12, 2011 1:57 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 995
Lokalizacja: SZA
omagi napisał(a):
No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.


I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lut 12, 2011 11:30 am 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
turbomaniak napisał(a):
omagi napisał(a):
No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.


I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna


To ta od lublina była by lepsza niż ta oryginalna ? Hmm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lut 12, 2011 1:54 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 21, 2008 6:23 pm
Posty: 643
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T
omagi napisał(a):
turbomaniak napisał(a):
omagi napisał(a):
No niby tak ale ta jest oryginalna :) a ta od lublina jest metalowa cała. Oryginał jest jakiś grafitowy czy jakiś taki z metalowym obiciem ^^ więc wolę oryginał.


I tu sie mylisz, metalowa jest niezawodna


To ta od lublina była by lepsza niż ta oryginalna ? Hmm


Zgadłeś :roll: Gdybyś zgłębił się na forum była już o tym mowa :wink:

_________________
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
STAGE III 2k17 In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lut 12, 2011 3:07 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 2:44 pm
Posty: 160
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT
Cytuj:
Zgadłeś :roll: Gdybyś zgłębił się na forum była już o tym mowa :wink:


Hmm no nie szukałem. Myślałem że uszczelka to uszczelka i jak oryginalna to dobra :) Ale to nie jest powiedziane że będzie zła?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL