coś łupnęło
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
coś łupnęło
podczas jazdy coś stuknęło w silniku i było słychać jak odbija się blisko podwozia koło prawego koła i poleciało podłogą, po zatrzymaniu obejrzałem i nic jakoś nie brakuje, ale jest problem że coś dzwoni (dźwięk jakby metalowa kulka latała luzem w puszcze metalowej), początkowo myślałem że to coś z wydechem bo taki dźwięk, ale po otwarciu maski silnika głos ewidentnie dochodzi z okolic pompy wody i alternatora (luzów paska i na kołach nie widać bicia ani braku jakichkolwiek części), ładowanie altka jest, co mogło "uciec" ,
ps. nie widać gołym okiem aby coś ocierało, coś w środku osprzętu musi latać
ps. nie widać gołym okiem aby coś ocierało, coś w środku osprzętu musi latać
lancia dedra 2.0t
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Miałem podobnie gdy spadła mi zatyczka od zbiorniczka płynu spryskiwacza-kawałek gdzieś został w obudowie alternatora i potem dzwonił:).
Możliwe też, że rozkręcił się alternator i śruby mocujące zahaczają o wirnik alternatora.
Najlepiej zdejmij pasek i zobacz czy odgłosy ucichną, jeśli tak to pokręć kołem alternatora, a potem kołem pompy i wtedy bedziesz mógł stwierdzić co jest przyczyną hałasu.
Możliwe też, że rozkręcił się alternator i śruby mocujące zahaczają o wirnik alternatora.
Najlepiej zdejmij pasek i zobacz czy odgłosy ucichną, jeśli tak to pokręć kołem alternatora, a potem kołem pompy i wtedy bedziesz mógł stwierdzić co jest przyczyną hałasu.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
O ile dobrze pamietam to albo 17 albo 19 od góry odkręcić i pasek powinien się poluźnić.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Dokładnie 17mm, popuść tę śrubkę od góry i szarpnij za alternator w stronę silnika-pasek zrzucisz ręką zaczynając od koła pasowego na wale:). Dojście od góry, tuż obok kolektora ssącego, troszkę za pompą wody, pośród gąszczu przewodów wodno-elektrycznych. Na dole altka też jest śruba na 17, ale nie trzeba jej popuszczać żeby zrzucić/naciągnąć pasek.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
mi kiedy wypadła półoś (i auto się momentalnie wkręciło do odcięcia) pokrzywiło ten wirnik na alternatorze i walił o obudowę..... wziąłem kawał rury i odgiąłem w drugą stronę jak trzeba
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
rozwiązanie
dziś rano popatrzyłem i brakuje śruby nr 12 z rysunku , już zakupiłem (12.5cm długość, czy ma wyjść na wylot ??) i zastanawiam się jak zamocować , próbować na siłę (średnio chce wejść), czy trzeba podważyć altek (może trochę opadł) i lepiej wejdzie, sorry za głupie pytania ale średnio znam się
swoją drogą to tylko cieszyć się że śruba nic nie rozwaliła po drodze w silniku
swoją drogą to tylko cieszyć się że śruba nic nie rozwaliła po drodze w silniku
lancia dedra 2.0t