Pytanie dla znawców i tych co przerabiali ten temat
Od dłuższego czasu borykam się z czasowym spadkiem siły hamowania
Czasem jest on ok ale i tak nie za mocny , a czasem mnie zaskakuje i jak dojeżdzam do krzyżówki ledwo co odpalonym samochodem to włos mi sie jeży i wciskam pedal na maxa a auto się dalej turla i ciężko zblokowac koła .
Wyraźnie czuć że serwo nie pomaga.
Wiadomo że to silnik doładowany i w kolektorze częściej panuje nadciśnienie niż potrzebne do zasilania serwa podciśnienie i tylko jak przepustnica jest zamknięta się ono "laduje".
Sprawdzałem juz zawór jednokierunkowy na drodze kolektor serwo i jest ok jak i przewód do niego idący
Podciśnienie zgromadzone w serwie powinno wystarczyć na wiecej niż jedno naciśniecie i skuteczne zahamowanie ,- no właśnie
1 Po ilu naciśnięciach pedału hamulca na zgaszonym silniku w waszych samochodach (pgt)
robi się on u was twardy?
2 Czy serwo z Punto gt jest jakieś wyjątkowe , czy takie samo jak w zwyklym Punto
3 No i czy jak by przyszło do jego wymiany można cos polepszyc w tym temacie , czyli założyc coś bardziej skuteczniejszego od innego auta ( np. z palio)
serwo
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: serwo
Jaki masz walek rozrzadu, seryjny czy jakis sportowy?
Re: serwo
Wałek mam seryjny
Wiem o czym myślisz - inny wałek z innymi czasami ,bądź też zmieniona faza kółkiem na wałku rozrządu będzie miało wpływ na czas otwarcia zaworów (ssących) co może być powodem zmniejszenia siły podciśnienia w kolektorze.
Ale nie w tym przypadku.
Wałek seria w dobrej kondycji i rozrząd w ustawieniu seryjnym.
Wiem o czym myślisz - inny wałek z innymi czasami ,bądź też zmieniona faza kółkiem na wałku rozrządu będzie miało wpływ na czas otwarcia zaworów (ssących) co może być powodem zmniejszenia siły podciśnienia w kolektorze.
Ale nie w tym przypadku.
Wałek seria w dobrej kondycji i rozrząd w ustawieniu seryjnym.
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: serwo
przepływke masz walniętą co to ma wspólnego z hamulcami zapytacie? ano to że auto dostaje za mało paliwa i silnik spada z obrotów oczywiście komp chce podnieść obroty i otwiera silnik krokowy na maks i nie mamy podciśnienia w kolektorze dobranoc
Re: serwo
Masz rację w tym co tu dedukujesz ,ten scenariusz jest realny.
Lecz podciśnienie do karmienia serwa nie tylko bierze się z wolnych obrotów , ale także z hamowania silnikiem , gdzie ssanie silnika jest wieksze (intensywniejsze)
niż na wolnych obrotach.
Serwo powinno być naladowane największą wartością podcisnienia jakie zaistniało w kolektorze i czekać grzecznie na wykonanie swojej roboty - czyli hamowanie
Przepływka a za tym mieszanka i sterowanie wolnymi obrotami w momęcie hamowania silnikiem niewiele ma sie do podcisnienia.
Na samych wolnych obrotach owszem
Lecz podciśnienie do karmienia serwa nie tylko bierze się z wolnych obrotów , ale także z hamowania silnikiem , gdzie ssanie silnika jest wieksze (intensywniejsze)
niż na wolnych obrotach.
Serwo powinno być naladowane największą wartością podcisnienia jakie zaistniało w kolektorze i czekać grzecznie na wykonanie swojej roboty - czyli hamowanie
Przepływka a za tym mieszanka i sterowanie wolnymi obrotami w momęcie hamowania silnikiem niewiele ma sie do podcisnienia.
Na samych wolnych obrotach owszem