SMT6 w UTcie 1.3/1.4.
: śr maja 03, 2006 7:31 pm
Global settings:
-Cylinders 4,
-Teeth per turn(incl miss) 2,
-Teeth per firing 1,
-Modes 10 lub 13,
-System Config:
Positive input pol ON,
Positive output pol ON,
reszta OFF, chyba że sterujemy piątym wtryskiwaczem to NOX ON.
---1.3T
Kabelki:):
-Microplex:
-Brązowy(TPS) oraz czarno-biały(AMP input) z SMT wpinamy do pinu 23 w Micro (jest to sygnał z MAP Sensora wbudowanego w Micro, będzie odpowiadać za obciążenie silnika zamiast sygnału z przepustnicy, w silnikach turbo pod/ciśnienie daje lepszy obraz obciązenia silnika:));
-W Micro rozcinamy kabel idący do 1 pinu, żółty(RPM deflection ) kabel SMT łączymy z obciętym kablem, zaś do Micro wpinamy różowy(IG1SP, Bipolar output of IG1) kabel z SMT.
-Bosch:
-Kabel idący z przepływki z sygnałem(pin 7 w ECU, ale lepiej sprawdzić)
rozcinamy i łączymy z niebieskim(Analog input) w SMT, zaś do ECU wpinamy fioletowy(Analog output ) kabel z SMT;
-Do pinu 10 w ECU dolutowywujemy kabel zielono-żółty(Engine Temp) z SMT
-Czarno-brązowy(Oxygen input) dolutowywujemy do grubego zielonego wchodzącego do ECU.
-Inne:
-Żeby móc sterować dodatkowym wtryskiwaczem zielony kabel(Injector, chassis, current) z SMT podłączamy do masy, zaś na szaro-czarnym kablu(Injector +, to injector, current) mamy 'minusowe' sterowanie wtryskiwaczem;
-Na pomarańczowym(AUXOUT) z SMT otrzymujemy sygnał 'minusowy' po przekroczeniu wartości ustalonej w Switch'ach(np. shift light, prosty EBC)
-Szary(Map switching) kabel z SMT służy do przełączania map A-B, zwierając go do masy mamy mapę B.
Masę SMT najlepiej pociągnąć do klemy przy akumulatorze, zaś '+' dla świnki najlepiej podkraść gdzieś ze stacyjki:).
Poza tym w celach strojenia można wpiąć się miliwoltomierzem w pin 4 i 17 w Microplexie - jest to sygnał z czujnika spalania stukowego; ale niestety czujnik ten mimo ewidentnego spalania stukowego nie działa w większości UTów, więc lepiej dobrze nadstawić uszy przy strojeniu:).
Uruchomienie: trzeba eksperymentalnie dobrać Fuel zero calibration w Global settings, z reguły wartość ok. 5 jest oki, ale najlepiej zaczynać od samego 0 i podwyższać o 1, tak aby silnik nie przerywał w całym zakresie od podciśnienia aż do maksymalnego doładowania:).
---W 1.4T podłączenie w Micro jest identycznie jak w 1.3T, natomiast aby podłączyć się w przepływkę należy rozdzielić przepływkę od ECU(10mm dystans wystarcza:)).
-Niebieski kabel z SMT wpinamy w przepływkę zaś fioletowy do ECU, resztę pinów mostkujemy bezpośrednio do ECU;
-Zielono-żółty(temp) kabel z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 8;
-Czarno-brązowy(lambda) z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 13.
Uruchomienie: w 1.4T po ustawieniu Global settings powinno być wszystko w porządku od razu(nie potrzeba bawić się Fuel zero calibration).
Co do samego strojenia:
zapłon w zakresie bez doładowania można przyspieszyć o ok. 6 stopni(silnik przyspieszy na wolnych obrotach już o jakieś 500rpm), natomiast przy doładowaniu lepiej zostawić 0 (ale jeśli jest MBC to przy ok. 5500rpm i pełnym obciążeniu będzie prawdopodobnie potrzeba opóźnić zapłon o 3 stopnie).
Mapą analogową niestety nie da się za dużo zwojować, zbyt duże wartości w mapie powodują brak płynności pracy silnika, za to dużym polem do popisu jest sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem(jeżeli ktoś go chce montować).
Wyjątkowo trudno stroi się stare ECU Boscha bez sondy lambda, tam wartości większe od 10 w mapie analogowej owocują szarpaniem silnika:| - lepszy efekt daje zabawa sprężyną, a mapę analogową można użyć np. do wzbogacania mieszanki poprzez czujnik temperatury:).
-Cylinders 4,
-Teeth per turn(incl miss) 2,
-Teeth per firing 1,
-Modes 10 lub 13,
-System Config:
Positive input pol ON,
Positive output pol ON,
reszta OFF, chyba że sterujemy piątym wtryskiwaczem to NOX ON.
---1.3T
Kabelki:):
-Microplex:
-Brązowy(TPS) oraz czarno-biały(AMP input) z SMT wpinamy do pinu 23 w Micro (jest to sygnał z MAP Sensora wbudowanego w Micro, będzie odpowiadać za obciążenie silnika zamiast sygnału z przepustnicy, w silnikach turbo pod/ciśnienie daje lepszy obraz obciązenia silnika:));
-W Micro rozcinamy kabel idący do 1 pinu, żółty(RPM deflection ) kabel SMT łączymy z obciętym kablem, zaś do Micro wpinamy różowy(IG1SP, Bipolar output of IG1) kabel z SMT.
-Bosch:
-Kabel idący z przepływki z sygnałem(pin 7 w ECU, ale lepiej sprawdzić)
rozcinamy i łączymy z niebieskim(Analog input) w SMT, zaś do ECU wpinamy fioletowy(Analog output ) kabel z SMT;
-Do pinu 10 w ECU dolutowywujemy kabel zielono-żółty(Engine Temp) z SMT
-Czarno-brązowy(Oxygen input) dolutowywujemy do grubego zielonego wchodzącego do ECU.
-Inne:
-Żeby móc sterować dodatkowym wtryskiwaczem zielony kabel(Injector, chassis, current) z SMT podłączamy do masy, zaś na szaro-czarnym kablu(Injector +, to injector, current) mamy 'minusowe' sterowanie wtryskiwaczem;
-Na pomarańczowym(AUXOUT) z SMT otrzymujemy sygnał 'minusowy' po przekroczeniu wartości ustalonej w Switch'ach(np. shift light, prosty EBC)
-Szary(Map switching) kabel z SMT służy do przełączania map A-B, zwierając go do masy mamy mapę B.
Masę SMT najlepiej pociągnąć do klemy przy akumulatorze, zaś '+' dla świnki najlepiej podkraść gdzieś ze stacyjki:).
Poza tym w celach strojenia można wpiąć się miliwoltomierzem w pin 4 i 17 w Microplexie - jest to sygnał z czujnika spalania stukowego; ale niestety czujnik ten mimo ewidentnego spalania stukowego nie działa w większości UTów, więc lepiej dobrze nadstawić uszy przy strojeniu:).
Uruchomienie: trzeba eksperymentalnie dobrać Fuel zero calibration w Global settings, z reguły wartość ok. 5 jest oki, ale najlepiej zaczynać od samego 0 i podwyższać o 1, tak aby silnik nie przerywał w całym zakresie od podciśnienia aż do maksymalnego doładowania:).
---W 1.4T podłączenie w Micro jest identycznie jak w 1.3T, natomiast aby podłączyć się w przepływkę należy rozdzielić przepływkę od ECU(10mm dystans wystarcza:)).
-Niebieski kabel z SMT wpinamy w przepływkę zaś fioletowy do ECU, resztę pinów mostkujemy bezpośrednio do ECU;
-Zielono-żółty(temp) kabel z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 8;
-Czarno-brązowy(lambda) z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 13.
Uruchomienie: w 1.4T po ustawieniu Global settings powinno być wszystko w porządku od razu(nie potrzeba bawić się Fuel zero calibration).
Co do samego strojenia:
zapłon w zakresie bez doładowania można przyspieszyć o ok. 6 stopni(silnik przyspieszy na wolnych obrotach już o jakieś 500rpm), natomiast przy doładowaniu lepiej zostawić 0 (ale jeśli jest MBC to przy ok. 5500rpm i pełnym obciążeniu będzie prawdopodobnie potrzeba opóźnić zapłon o 3 stopnie).
Mapą analogową niestety nie da się za dużo zwojować, zbyt duże wartości w mapie powodują brak płynności pracy silnika, za to dużym polem do popisu jest sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem(jeżeli ktoś go chce montować).
Wyjątkowo trudno stroi się stare ECU Boscha bez sondy lambda, tam wartości większe od 10 w mapie analogowej owocują szarpaniem silnika:| - lepszy efekt daje zabawa sprężyną, a mapę analogową można użyć np. do wzbogacania mieszanki poprzez czujnik temperatury:).