Strona 1 z 7

SMT6 w UTcie 1.3/1.4.

: śr maja 03, 2006 7:31 pm
autor: ziuzio
Global settings:

-Cylinders 4,
-Teeth per turn(incl miss) 2,
-Teeth per firing 1,
-Modes 10 lub 13,
-System Config:
Positive input pol ON,
Positive output pol ON,
reszta OFF, chyba że sterujemy piątym wtryskiwaczem to NOX ON.


---1.3T

Kabelki:):


-Microplex:
-Brązowy(TPS) oraz czarno-biały(AMP input) z SMT wpinamy do pinu 23 w Micro (jest to sygnał z MAP Sensora wbudowanego w Micro, będzie odpowiadać za obciążenie silnika zamiast sygnału z przepustnicy, w silnikach turbo pod/ciśnienie daje lepszy obraz obciązenia silnika:));
-W Micro rozcinamy kabel idący do 1 pinu, żółty(RPM deflection ) kabel SMT łączymy z obciętym kablem, zaś do Micro wpinamy różowy(IG1SP, Bipolar output of IG1) kabel z SMT.

-Bosch:
-Kabel idący z przepływki z sygnałem(pin 7 w ECU, ale lepiej sprawdzić)
rozcinamy i łączymy z niebieskim(Analog input) w SMT, zaś do ECU wpinamy fioletowy(Analog output ) kabel z SMT;
-Do pinu 10 w ECU dolutowywujemy kabel zielono-żółty(Engine Temp) z SMT
-Czarno-brązowy(Oxygen input) dolutowywujemy do grubego zielonego wchodzącego do ECU.

-Inne:
-Żeby móc sterować dodatkowym wtryskiwaczem zielony kabel(Injector, chassis, current) z SMT podłączamy do masy, zaś na szaro-czarnym kablu(Injector +, to injector, current) mamy 'minusowe' sterowanie wtryskiwaczem;
-Na pomarańczowym(AUXOUT) z SMT otrzymujemy sygnał 'minusowy' po przekroczeniu wartości ustalonej w Switch'ach(np. shift light, prosty EBC)
-Szary(Map switching) kabel z SMT służy do przełączania map A-B, zwierając go do masy mamy mapę B.

Masę SMT najlepiej pociągnąć do klemy przy akumulatorze, zaś '+' dla świnki najlepiej podkraść gdzieś ze stacyjki:).

Poza tym w celach strojenia można wpiąć się miliwoltomierzem w pin 4 i 17 w Microplexie - jest to sygnał z czujnika spalania stukowego; ale niestety czujnik ten mimo ewidentnego spalania stukowego nie działa w większości UTów, więc lepiej dobrze nadstawić uszy przy strojeniu:).

Uruchomienie: trzeba eksperymentalnie dobrać Fuel zero calibration w Global settings, z reguły wartość ok. 5 jest oki, ale najlepiej zaczynać od samego 0 i podwyższać o 1, tak aby silnik nie przerywał w całym zakresie od podciśnienia aż do maksymalnego doładowania:).


---W 1.4T podłączenie w Micro jest identycznie jak w 1.3T, natomiast aby podłączyć się w przepływkę należy rozdzielić przepływkę od ECU(10mm dystans wystarcza:)).
-Niebieski kabel z SMT wpinamy w przepływkę zaś fioletowy do ECU, resztę pinów mostkujemy bezpośrednio do ECU;
-Zielono-żółty(temp) kabel z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 8;
-Czarno-brązowy(lambda) z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 13.

Uruchomienie: w 1.4T po ustawieniu Global settings powinno być wszystko w porządku od razu(nie potrzeba bawić się Fuel zero calibration).

Co do samego strojenia:
zapłon w zakresie bez doładowania można przyspieszyć o ok. 6 stopni(silnik przyspieszy na wolnych obrotach już o jakieś 500rpm), natomiast przy doładowaniu lepiej zostawić 0 (ale jeśli jest MBC to przy ok. 5500rpm i pełnym obciążeniu będzie prawdopodobnie potrzeba opóźnić zapłon o 3 stopnie).
Mapą analogową niestety nie da się za dużo zwojować, zbyt duże wartości w mapie powodują brak płynności pracy silnika, za to dużym polem do popisu jest sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem(jeżeli ktoś go chce montować).
Wyjątkowo trudno stroi się stare ECU Boscha bez sondy lambda, tam wartości większe od 10 w mapie analogowej owocują szarpaniem silnika:| - lepszy efekt daje zabawa sprężyną, a mapę analogową można użyć np. do wzbogacania mieszanki poprzez czujnik temperatury:).

: wt maja 09, 2006 1:57 pm
autor: ZibiUT
A jak przesunać odcinke w SMT6 i o ile aby bylo bezpiecznie ??

: wt maja 09, 2006 4:45 pm
autor: ziuzio
Niestety świnką nie przesuniesz odcinki, ale 'obniżyć' można(tylko że jest to rozwiązanie pośrednie, nieingerujące w ECU:)).
Najlepszym i najtańszym zdjęciem odcinki jest założenie Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).

: wt maja 09, 2006 5:38 pm
autor: Lui
ziuzio pisze: Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).


potwierdzam :) , tyle że można się zapomnieć i obrotomierz kończy się bardzo szybko :twisted: :wink:

: śr maja 10, 2006 2:36 pm
autor: Pumba_bielsko
a macie gdzies moze fotki tych microplexów bynm mogł zobaczyc te z czerwona kartka i tymi innymi kolorami bo nie iwem czy mam ten bez odcinki a nie chce tego testowac

: śr maja 10, 2006 2:47 pm
autor: rosssssa
A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??

: pn maja 15, 2006 11:32 am
autor: ccTURBO
rosssssa pisze:A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Pewnie że TAK

Ja mam to i Orzeł u siebie w bagażniku pod lamką .... ;)

heheheh

My na to zbieramy ze skarbonką (zbieramy na smt6) stojąc na ul.Długiej ;) jak by co to potestujemy ;)

Kiedy wpada Pan na pifko

: pn maja 15, 2006 9:19 pm
autor: ziuzio
rosssssa pisze:A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Zależy o co pytasz??
Ale seryjnie nie masz ani Microplexa(a jest to sterownik zapłonu w UTach), ani tym bardziej SMT(jest to dodatkowe urządzenie umożliwiające zmiany dawki paliwa, wyprzedzenia kąta zapłonu i kilka innych opcji:)).

: wt maja 16, 2006 5:26 pm
autor: rosssssa
Akurat wiem co to jest SMTx

A w jakiej cenie możecie to załatwić, bo ja mam jakieś dojście za około 600zł

: wt maja 16, 2006 5:43 pm
autor: jugo500
600 zł za smt6 hmmmm

ja raczej się skusze na 7 :)
http://www.allegro.pl/item104561151_now ... smt_7.html

: wt maja 16, 2006 8:06 pm
autor: rosssssa
A wiesz może jak to wystroić????
o kupić to ja sobie moge ale nie mam gdzie wystroić :/

A do poznania daleko przecież nie jest :D

: wt maja 16, 2006 8:13 pm
autor: jugo500
No właśnie , GEKO napewno da rade :)

: wt maja 16, 2006 9:39 pm
autor: rosssssa
jugo500 pisze:No właśnie , GEKO napewno da rade :)

A za ile i ile to trwa????

: wt maja 16, 2006 10:37 pm
autor: jugo500

: śr maja 17, 2006 9:18 am
autor: KYS
rosssssa pisze:A za ile i ile to trwa????

SMT stroili też w "promotorze" okolice Chełmżyńskiej (okolice skrzyżowania Marsa i Żołnierskiej)...
Zajmowało to około 30-40 minut na hamowni i kosztowało około 100zł :roll: