Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest So lis 17, 2018 2:25 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 03, 2006 7:31 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Global settings:

-Cylinders 4,
-Teeth per turn(incl miss) 2,
-Teeth per firing 1,
-Modes 10 lub 13,
-System Config:
Positive input pol ON,
Positive output pol ON,
reszta OFF, chyba że sterujemy piątym wtryskiwaczem to NOX ON.


---1.3T

Kabelki:):


-Microplex:
-Brązowy(TPS) oraz czarno-biały(AMP input) z SMT wpinamy do pinu 23 w Micro (jest to sygnał z MAP Sensora wbudowanego w Micro, będzie odpowiadać za obciążenie silnika zamiast sygnału z przepustnicy, w silnikach turbo pod/ciśnienie daje lepszy obraz obciązenia silnika:));
-W Micro rozcinamy kabel idący do 1 pinu, żółty(RPM deflection ) kabel SMT łączymy z obciętym kablem, zaś do Micro wpinamy różowy(IG1SP, Bipolar output of IG1) kabel z SMT.

-Bosch:
-Kabel idący z przepływki z sygnałem(pin 7 w ECU, ale lepiej sprawdzić)
rozcinamy i łączymy z niebieskim(Analog input) w SMT, zaś do ECU wpinamy fioletowy(Analog output ) kabel z SMT;
-Do pinu 10 w ECU dolutowywujemy kabel zielono-żółty(Engine Temp) z SMT
-Czarno-brązowy(Oxygen input) dolutowywujemy do grubego zielonego wchodzącego do ECU.

-Inne:
-Żeby móc sterować dodatkowym wtryskiwaczem zielony kabel(Injector, chassis, current) z SMT podłączamy do masy, zaś na szaro-czarnym kablu(Injector +, to injector, current) mamy 'minusowe' sterowanie wtryskiwaczem;
-Na pomarańczowym(AUXOUT) z SMT otrzymujemy sygnał 'minusowy' po przekroczeniu wartości ustalonej w Switch'ach(np. shift light, prosty EBC)
-Szary(Map switching) kabel z SMT służy do przełączania map A-B, zwierając go do masy mamy mapę B.

Masę SMT najlepiej pociągnąć do klemy przy akumulatorze, zaś '+' dla świnki najlepiej podkraść gdzieś ze stacyjki:).

Poza tym w celach strojenia można wpiąć się miliwoltomierzem w pin 4 i 17 w Microplexie - jest to sygnał z czujnika spalania stukowego; ale niestety czujnik ten mimo ewidentnego spalania stukowego nie działa w większości UTów, więc lepiej dobrze nadstawić uszy przy strojeniu:).

Uruchomienie: trzeba eksperymentalnie dobrać Fuel zero calibration w Global settings, z reguły wartość ok. 5 jest oki, ale najlepiej zaczynać od samego 0 i podwyższać o 1, tak aby silnik nie przerywał w całym zakresie od podciśnienia aż do maksymalnego doładowania:).


---W 1.4T podłączenie w Micro jest identycznie jak w 1.3T, natomiast aby podłączyć się w przepływkę należy rozdzielić przepływkę od ECU(10mm dystans wystarcza:)).
-Niebieski kabel z SMT wpinamy w przepływkę zaś fioletowy do ECU, resztę pinów mostkujemy bezpośrednio do ECU;
-Zielono-żółty(temp) kabel z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 8;
-Czarno-brązowy(lambda) z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 13.

Uruchomienie: w 1.4T po ustawieniu Global settings powinno być wszystko w porządku od razu(nie potrzeba bawić się Fuel zero calibration).

Co do samego strojenia:
zapłon w zakresie bez doładowania można przyspieszyć o ok. 6 stopni(silnik przyspieszy na wolnych obrotach już o jakieś 500rpm), natomiast przy doładowaniu lepiej zostawić 0 (ale jeśli jest MBC to przy ok. 5500rpm i pełnym obciążeniu będzie prawdopodobnie potrzeba opóźnić zapłon o 3 stopnie).
Mapą analogową niestety nie da się za dużo zwojować, zbyt duże wartości w mapie powodują brak płynności pracy silnika, za to dużym polem do popisu jest sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem(jeżeli ktoś go chce montować).
Wyjątkowo trudno stroi się stare ECU Boscha bez sondy lambda, tam wartości większe od 10 w mapie analogowej owocują szarpaniem silnika:| - lepszy efekt daje zabawa sprężyną, a mapę analogową można użyć np. do wzbogacania mieszanki poprzez czujnik temperatury:).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 09, 2006 1:57 pm 
Offline
"FireStarter"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 02, 2004 4:49 pm
Posty: 2098
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
A jak przesunać odcinke w SMT6 i o ile aby bylo bezpiecznie ??

_________________
Obrazek
185KM & 232 Nm :twisted:

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 09, 2006 4:45 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Niestety świnką nie przesuniesz odcinki, ale 'obniżyć' można(tylko że jest to rozwiązanie pośrednie, nieingerujące w ECU:)).
Najlepszym i najtańszym zdjęciem odcinki jest założenie Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 09, 2006 5:38 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn maja 09, 2005 1:46 pm
Posty: 1445
Lokalizacja: opole
ziuzio napisał(a):
Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).


potwierdzam :) , tyle że można się zapomnieć i obrotomierz kończy się bardzo szybko :twisted: :wink:

_________________
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 10, 2006 2:36 pm 
Offline
Aktywny użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 11, 2005 1:26 pm
Posty: 180
Lokalizacja: bielsko-biała
a macie gdzies moze fotki tych microplexów bynm mogł zobaczyc te z czerwona kartka i tymi innymi kolorami bo nie iwem czy mam ten bez odcinki a nie chce tego testowac

_________________
www.bbracers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 10, 2006 2:47 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik

Dołączył(a): Pn lut 27, 2006 12:40 pm
Posty: 446
Lokalizacja: Mysiadłowo
A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??

_________________
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 15, 2006 11:32 am 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): Cz paź 27, 2005 11:32 pm
Posty: 33
Lokalizacja: ThreeCity
rosssssa napisał(a):
A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Pewnie że TAK

Ja mam to i Orzeł u siebie w bagażniku pod lamką .... ;)

heheheh

My na to zbieramy ze skarbonką (zbieramy na smt6) stojąc na ul.Długiej ;) jak by co to potestujemy ;)

Kiedy wpada Pan na pifko


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 15, 2006 9:19 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
rosssssa napisał(a):
A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Zależy o co pytasz??
Ale seryjnie nie masz ani Microplexa(a jest to sterownik zapłonu w UTach), ani tym bardziej SMT(jest to dodatkowe urządzenie umożliwiające zmiany dawki paliwa, wyprzedzenia kąta zapłonu i kilka innych opcji:)).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 5:26 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik

Dołączył(a): Pn lut 27, 2006 12:40 pm
Posty: 446
Lokalizacja: Mysiadłowo
Akurat wiem co to jest SMTx

A w jakiej cenie możecie to załatwić, bo ja mam jakieś dojście za około 600zł

_________________
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 5:43 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 27, 2005 9:51 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
600 zł za smt6 hmmmm

ja raczej się skusze na 7 :)
http://www.allegro.pl/item104561151_now ... smt_7.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 8:06 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik

Dołączył(a): Pn lut 27, 2006 12:40 pm
Posty: 446
Lokalizacja: Mysiadłowo
A wiesz może jak to wystroić????
o kupić to ja sobie moge ale nie mam gdzie wystroić :/

A do poznania daleko przecież nie jest :D

_________________
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 8:13 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 27, 2005 9:51 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
No właśnie , GEKO napewno da rade :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 9:39 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik

Dołączył(a): Pn lut 27, 2006 12:40 pm
Posty: 446
Lokalizacja: Mysiadłowo
jugo500 napisał(a):
No właśnie , GEKO napewno da rade :)

A za ile i ile to trwa????

_________________
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 16, 2006 10:37 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 27, 2005 9:51 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
http://www.gekocars.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 17, 2006 9:18 am 
Offline
' TDI '
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 02, 2004 4:50 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
rosssssa napisał(a):
A za ile i ile to trwa????

SMT stroili też w "promotorze" okolice Chełmżyńskiej (okolice skrzyżowania Marsa i Żołnierskiej)...
Zajmowało to około 30-40 minut na hamowni i kosztowało około 100zł :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL