Kable WN

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Kable WN

Post autor: bubu_86 »

Co sie stanie jezeli zamienimy kolejnością kable WN?? Mam na mysli zamianę kabla idącego ze świecy 2 na 3 i na odwrót. Miałem ostry strzał instalacji - pękło mi takie "śmigiełko" pod kopułką. Przypuszczam ze przedwody były stare, a LPG po części przyczyniło się do tego:( Po diagnozie dopatrzyłem się nieprawidłowości w podłączeniu.
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jak zamienisz kolejność kabli to nie będzie palił na te cylindry, gdzie kable były pomylone:).
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Zamienione to były i to na bank! A czy to mogło być przyczyną wkreęcania sie tylko do 4 tys?? Z drugiej strony to bym słyszał ze to dziwnie chodzi :o
Uno 1,3 Turbo 85'
wojti2001
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 23, 2005 3:46 pm

Post autor: wojti2001 »

gdybys zaamienil 2-3 na 3-2 to silnik nie palilby na dwa gary, po prostu iskra bylaby w zlym momencie
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Taka podpowiedz z mojej strony: jak będziesz kupował palec rozdzielacza (czyli jak sądzę to "śmigiełko") to weź sobie stary na wzór, bo w moim na przykład ten z katalogu był zupełnie inny i nie wszedłby na wałek.
UT 1.3 T 88'
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Dzieki, juz zakupione :) zaraz bede zakladał :D
Uno 1,3 Turbo 85'
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

okazało sie ze spadła rura z IC (kable też poszły) ale powinno być oki :P
Uno 1,3 Turbo 85'
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Proble sie powtórzył :( Niby wywiało mi tą gumę co jest zaraz przy turbinie i wychodzi do IC. Nieszczelność naprawiłem i mi nadal nie pali :x Dolot sprawdzałem dwa razy :!: Objaw jest taki jak by nie palił na wszystkie gary, wogóle nie chce zapalić tylko tak podłapuje (wacha jest bo dolewałem) :cry: Powiedzcie jak moge sprawdzić kable WN i kopułke?? Czy kable można sprawidzić miernikiem prądu?? Moze to poprostu świeca zarzuciła i nie ma iskry :( Macie jakieś pomysły??
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sprawdź kolejność kabli conajmniej dwa razy(jeżeli kopułka jest oryginalna to zgodnie z opisem, jeśli nie to na logikę:)), jak ok, to wykręć świece i pozwól im odparować z ewentualnej benzyny.
Sprawdź też palec i ten 'węgielek' w kopułce.
Jeśli iskra już będzie na swoim miejscu, to sprawdzaj paliwo:).
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

no wlasnie moze być kopułka nieoryginalna :x widze, ze jesteś straym wyjadaczem tego forum :) czy jest jakieś pytanie dotyczące UT które moze Cie zagiąć :lol: ??
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

UT ma tyle zakamarków, że zawsze się coś znajdzie nieznanego:).
Jeśli kopułka nieoryginalna to kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, ustaw silnik w GMP, wtedy palec rozdzielacza powinien być skierowany na ryskę(takie małe nacięcie gdzie 'siada' kopułka, jeżeli tak nie jest to dół silnika musi zrobić jeszcze jeden obrót i znowu być w GMP i wtedy palec będzie tam gdzie trzeba:)). Jak już masz tak ustawione to na kopułkę gdzie teraz palec podaje iskrę zakładasz kabel idący do 4 cylindra, na następne wyjście(zgodnie z obrotami silnika, czyli przeciwnie do wskazówek zegara stojąc z lewej strony auta)zakładasz kabel idący do 2 cylindra, na kolejne kabel idący do 1 gara i na ostatni wolny zakładasz kabel z 3.
Przeanalizuj dobrze(możesz to sprawdzić też miernikiem), gdzie który styk daje iskrę, gdzie dochodzi iskra z cewki:).
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Dzieki za pomoc :D Zrobiłem tak jak napisałeś i wszystko cyka :twisted:

pozdro
Uno 1,3 Turbo 85'
ODPOWIEDZ