Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Pt lis 16, 2018 3:02 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt kwi 15, 2016 8:23 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
Witam ! Mam pytanie do kolegów , jak są liczone cylindry w silniku PGT, od koła zamachowego czy od rozrządu . Ma to jakieś znaczenie przy podłączeniu przewodów wysokiego napięcia ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 16, 2016 7:57 am 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Śr wrz 09, 2009 2:22 pm
Posty: 237
Od rozrządu na głowicy jest napisane jak idą kolejno zapłony a na cewce pod tą plastikowa osłonka jest napisane który wtyk to który cylinder.

_________________
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 16, 2016 8:25 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
To już wiem, ale który cylinder jest pierwszy ? Ten od koła zamachowego czy ten od rozrządu ? Chodzi o dokładne wskazanie , ten jest numer jeden. Więc który koledzy ? , (bo to jest sekret dlaczego te auta nie chodzą tak jak powinny)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 16, 2016 9:59 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
1 cylinder masz od strony rozrządu.

Co masz na myśli pisząc ze te auta nie chodzą tak jak powinny ?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 17, 2016 4:50 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
I to jest błąd. Spróbuj odwrotnie a zobaczysz różnicę. W zapalaniu, wchodzeniu na obroty i w zbieraniu się silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 17, 2016 5:43 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Ale to musisz wiedzieć ze iskra jest w tym samym momencie na 1 i 4 cylindrze. I tu sobie można mieszać kablami do woli różnicy zadniej nie będzie (nie powinno być) .
To samo tyczy się cylindra 2 i 3 tez sobie możesz przekładać kable pomiędzy nimi i nie odczujesz różnicy .
Wystarczy rzucik okiem na schemat instalacji aby wiedzieć jak to działa w PGT. Pozdrawiam

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 2:18 am 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
Zgadza się kolego ,ale tylko teoretycznie. Wiadomo że, to jest cewka dwu iskrowa i pierwsza iskra przy sprężaniu ma najwięcej energii i że powstaje jednocześnie druga iskra wtórna która ma znikomą energię i pojawia się w fazie wydechu. Ale pytanie dlaczego w Manualu Pgt przy ustawieniu rozrządu jest info że tłok czwartego cylindra ustawić w gmp liczone od koła zamachowego. A jak Twój PGT pracuje na tej wtórnej iskrze to będzie dobrze ? Jesteś pewien że tak nie jest ?


Ostatnio edytowano Pn kwi 18, 2016 10:16 am przez wieslawdriver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 9:36 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Testowałem tak i siak różnicy w moim przypadku nie odczułem żadnej :| .
Podłącz sobie tak żeby było dobrze :wink: . Jeżeli u ciebie jest poprawa to nie ma co się zastanawiać 8) .

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 10:15 am 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
U mnie nastąpiła znaczna poprawa jak założyłem kable w kolejności cylindrów od koła zamachowego. Zapala tak jak powinien na zimnym jak i na ciepłym silniku ,odczuwalny przyrost mocy. Jak miałem kable od rozrządu to były zapłony w tłumik przy zmianach biegów ciężko palił na zimnym itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 10:59 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
No widzisz ja mam w kolejności od rozrządu, i zimny pali od strzała cieplny tez a walenia w rurę nigdy nie miałem :shock: .
Mocy tez nie brakuje :D .

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 1:06 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): So paź 30, 2010 8:08 pm
Posty: 58
Miejscowość: warszawa
Auto: Punto GT
Wyczytałem gdzieś że iskra pierwotna powstaje w warunkach większego ciśnienia i ma ona ok.70 % całej energii obu , wtórna tam gdzie to ciśnienie jest mniejsze czyli na wydechu i ma mniejszą wartość energetyczną. Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 18, 2016 7:22 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 11, 2008 8:15 pm
Posty: 707
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT
wieslawdriver napisał(a):
Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.


Otóż to :wink:
Sprawdź sobie jeszcze czujnik wałka czy dobrze ustawiony.

_________________
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL