Strona 1 z 1

Wymiana wtrysków PGT 1997 z krokowcem na kolektorze.

: pt mar 20, 2015 9:46 am
autor: wieslawdriver
Witam Kolegów! Postanowiłem samemu wymienić wtryski. Dlatego moja prośba do Kolegi który to już robił, na co zwrócić uwagę podczas wymiany i jak uzyskać odpowiedni dostęp do wtrysków,czyli co mam wcześniej zdemontować? Pozdrawiam

Re: Wymiana wtrysków PGT 1997 z krokowcem na kolektorze.

: pt mar 20, 2015 8:40 pm
autor: goofer007
Musisz odkręcić listwę trzymającą wiązkę i ewentualnie wężyk podciśnienia, powypinać co trzeba i zrobić sobie miejsce na wyciągniecie listwy wtryskowej. Jak będziesz ściągał przewody paliwowe z listwy uważaj żeby nie połamać króćców, są dość delikatne. Same przewody jak będą popękane też wymień byle nie na Fagumit. Jak będziesz zakładał wtryski to zobacz czy oringi są całe i zdrowe jak nie to kup nowe, majątku nie kosztują, nr Bosch: 1 280 210 752.

Re: Wymiana wtrysków PGT 1997 z krokowcem na kolektorze.

: wt mar 31, 2015 11:25 pm
autor: wieslawdriver
Dziękuję Koledze za podpowiedz,wtryski już wymienione i jest super, kupiłem drugi komplet na ebayu. Wysłałem go do Top Setup w Krośnie i za kilka dni i kwotę 250 zł dostałem (nówki), po regeneracji i czyszczeniu wraz z wydrukami komputerowymi parametrów na stanowisku diagn. przed czyszcz. i po. Co do wymiany jak już to zrobiłem to opiszę dla innych Kolegów jak się to robi. Zdemontowałem , 1-rozłączyłem klemy akumulatora i odpiąłem linke gazu jak również złączki elektr z wtrysków, czujnika przepustnicy i silniczka krok.i czujnika temp.powietrza. 2-odłączyłem przewody od regulatora ciśnienia paliwa i przewód podciśnienia który jest ułożony przy wiązce jak również przewód gumowy powietrza od kolektora ssącego przy przepustnicy oraz przewody paliwowe zasilający i powrotny od listwy ,3-odkręciłem dwie śruby trzymające listwę i dwie śruby od mocowania wiązki z tyłu listwy, 4-delikatnie poruszając wyciągnąłem całą listwę z wtryskami ,5-zdjąłem zapinki przy każdym wtrysku i wyjąłem stare wtryski.Po oczyszczeniu listwy spręż. powietrz. i nasmarowaniu w moim przypadku kremem nivea uszczelek i otworów w kolektorze i na listwie założyłem nowe wtryski zapinając je metalowymi zapinkami. Są na pewno specjalne smary silikonowe, ja użyłem odrobiny kremu nivea i nie miałem żadnych problemów ze szczelnością. 6-Aby ponownie włożyć wtryski z listwą odłączyłem masę wiązki za wtryskami od kolekt. i wyjąłem wiązkę z plastikową osłonę ,po zamontowaniu wtrysków w kolektorze wiązkę ułożyłem spowrotem na swoim miejscu i ponownie przykręciłem masę. Najlepiej wymieniać z drugą osobą która może przytrzymać co nieco np.podczas zapinania met.zapinek. Po ponownym podłączeniu wszystkiego i klem akumulatora na końcu odpalenie silnika, po piętnastu sekundach chodził już równo i nic nie było odpowietrzane, po rozgrzaniu się silnika sprawdziłem szczelność połączeń na wyższych obrotach i w drogę . Od razu dało się wyczuć przyrost mocy tak ok 15 %, równą pracę i kulturę pracy silnika a na trasie mniejsze zużycie paliwa. Pozdrawiam