Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Wt lis 13, 2018 7:47 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 24, 2013 6:04 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Witam , mam pytanie może ktoś sprawdzał i wie , czy przy odpalonym aucie (wolne obroty) pierburg ma zamknąć przepływ pomiędzy turbo a gruszką ?

bo po podłączeniu pierburga nie mam overbostu :? , ciśnienie jest na poziomie 0,8b, i żebym jak cisną więcej nie będzie :?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 24, 2013 7:46 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Śr wrz 09, 2009 2:22 pm
Posty: 237
Odepnij wężyki od pierburga i wsadź sobie mbc prawdopodobnie zaczął Ci szwankować ten zawór który jest wadliwy niestety. Wtedy będziesz mógł manualnie sterować doładowanie i mieć większą kontrolę na nim.
Pozdrawiam

_________________
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 24, 2013 8:05 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Pierburga podpiąłem na próbę chciałem zobaczyć czy będzie overbost,

ale nie ma i podejrzewam ze ma to związek, z tym ze powyżej 0,8b odcina paliwo losowo na różne wtryski.

bo sam zaworek pod zasilaczem działa dobrze

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 24, 2013 9:32 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Śr wrz 09, 2009 2:22 pm
Posty: 237
Ale co masz zużyta przepływ?? Masz podpięty czujnik stuku do bloku?? Po czym twierdzisz że odcina wtryski??

_________________
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 24, 2013 9:56 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Cytuj:
Ale co masz zużyta przepływ??
- nie kumam :oops:

stukowy jest przykręcony do bloku, a czasy wtrysku obserwuje na laptopie używając do tego sterownika LPG

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn mar 25, 2013 3:23 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
+12V jest na stałe; wtedy kiedy ma pracować zawór na drugim kabelku pojawia się "-", w dużym uproszczeniu:).
Na wolnych obrotach Pierburg jest otwarty między ciśnieniem a WG.
To, że zaworek na aku przymknie przepływ w kierunku ciśnienie-WG nie oznacza wcale, że będzie pracował prawidłowo w momencie sterowania go pwm-em przez seryjny sterownik.
Jeśli turbawka jest w stanie napompować powyżej 1.2 z odpiętym wężykiem od WG, to najlepiej sprawdzić czy pojawia się sterowanie i +12V na kabelkach. Jeśli tak, to zainwestuj w niezniszczalnego MACa zamiast oryginalnego Pierburga; ewentualnie zamontuj MBC i możesz sam się bawić doładowaniem:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn mar 25, 2013 11:00 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
ziuzio dzięki o takie info mi chodziło

Ogólnie jest tak ze jeżdżę na MBC ,ale w ramach testu podłączyłem wężyki do pierburga ,

pierburg daje 0,8b max
jak podłącze ciśnienie do WG omijając zaworek to daje 0,5b
a po odłączeniu WG leci ponad 1,2b ,

i wychodzi na to, ze pierburg się za szybko otwiera i nie ma overbostu, i teraz czy to jest spowodowane tym ze jest zepsuty zaworek :? , skoro zamyka przepływ już przy podaniu 6,5v , oczywiście może być tak ze się przecina i ecu nie może go wysterować.


Lub jakiś czujnik podaje blednę pomiary, mapa w kompie wykluczam bo testowałem na 3-ECU i na każdym to samo

co jeszcze jest powiązane z ilością doładowania :?:

przeplywek testowałem z 8 różnych, na jednych się lepiej wkręca na innych gorzej , ale na każdych jest ten sam problem ze pow 0,8b losowo odcina paliwo na ułamki seknd ,co prowadzi do szarpania

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 2:56 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Oryginalny Pierburg ma taką gumkę w środku i w pewnym wieku przy zadanym przez ECU pwmie nie przymyka już przepływu tak jak nówka, dlatego trzeba go zmienić na nowego Pierburga lub porządnego MACa:).
Oczywiście na wszelki wypadek sygnał z ECU trzeba sprawdzić np. na oscyloskopie i porównać z tym co powinno być, bo jest jeszcze opcja uwalonej końcówki mocy sterującej Pierburgiem. Ale jeśli testowałeś 3 inne ECU, to też można to wyeliminować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 1:48 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Dobra dzięki za wyjaśnienie :popijawa: będę coś myślał nad tym fantem :D .

Planuje być w maju w wawie to może do kogoś podjadę na diagnozę :mrgreen:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 21, 2013 12:39 am 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pn maja 16, 2011 9:05 pm
Posty: 173
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne
dokładnie mówiąc pierburg ma 2 gumki na obu końcach dwustronnego tłoczka

jak nie podajesz napięcia to pierburg zamyka 1 króciec a udrażnia 2 a jak podasz napięcie to sytuacja się odwraca , to taki rozdzielacz i jak teraz masz uszkodzoną jakąś gumkę to kicha. one się lubią odklejać a jak źle podłączysz go to już wo gule kicha.

Zbierają one straszny syf w sobie , ja wymywam w ropie zawsze przepłukując go cyklicznie podłączając zasilanie i na koniec testuje szczelność, lecz też będę musiał kupić zamiennik z intercars bo mój już pracuje dziwnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL