Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Wt lis 13, 2018 8:05 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 4:19 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
Witam,
od pewnego czasu mam w swoim PGT problem ze świecąca "marchewką".
Marchew zapaliła się nagle podczas jazdy, a dokładniej przy pełnym bucie podczas wyprzedzania i od tej pory nie gaśnie.
Autodiagnoza wymigała błąd 3211 - co w spisie kodów błędów, według angielskiego forum fiata punto oznacza czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (Map sensor wewnątrz ECU).
Komputer został podmieniony na ten z pierwszej wersji PGT z końcówką 099 bez immo (wcześniej był z końcówką 841, czyli gt2). Auto bez problemu zapala na tym ECU i jeździ tak samo jak na tym z gt2, błąd jednak nadal pozostał. Podłączając komputer odłączyłem aku, dla bezpieczeństwa - po podłączeniu ECU, aku i po odpaleniu kontrolka wtrysku gaśnie, ale tylko na około 1min. później zapala się i świeci przez cały czas (ponowne odpalanie nie powoduje gaśnięcia kontrolki nawet na chwilę, jedynie odpięcie aku)
Dodam jeszcze, że gdy świeci marchew nie ma peak'u, tzn. wciskając pedał przyspieszenia do oporu doładowanie nie przekracza wartości 1 bara, wcześniej był peak 1,6 - czyli tak jak książka pisze...myślę, że może to być spowodowane załączeniem trybu awaryjnego. Sterowanie doładowaniem odbywa się poprzez seryjne EBC.
Spotkał się już ktoś z Was z takim problemem, albo macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?
Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 7:43 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
A wężyk do ECU podmieniłeś :?: może ma jakąś małą dziurkę

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 9:14 pm 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): Pn lip 27, 2009 5:41 pm
Posty: 44
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT
albo jest przytkany


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 10:14 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
Wężyk idący do ECU był wymieniony, w sumie było to pierwsze co sprawdziłem i wszystko z nim w porządku. Może ktoś z Was wie - czy można i w jaki sposób sprawdzić Mapa wewnątrz komputera?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 10:25 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Ale jak to w jednym i w drugim ECU walnięty był by MAP :? , trochę mało prawdopodobne musi coś innego być walnięte,
musisz poczekać aż wypowie się ktoś kto likwidował ten błąd

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn paź 15, 2012 10:28 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, żeby w obydwu kopach Map się posypał - ale jak to w życiu bywa wszystko jest możliwe.
Na forum są dwa tematy, w których poruszana była kwestia błędu 3211, ale nie ma w nich konkretnych odpowiedzi, a z tego co się dowiadywałem właściciele się zmienili i niestety nikt nie pamięta co było przyczyną :(

Linki do tematów:
viewtopic.php?f=22&t=4297&p=37902&hilit=3211#p37902" target="_blank" target="_blank" target="_blank (w tym temacie nie wiem o jaki moduł chodziło, pewnie o zapłonowy :P ...u mnie wtyczka na swoim miejscu, styki wyczyszczone)
viewtopic.php?f=24&t=1310&p=36188&hilit=3211#p36188" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Czy mógłby mi ktoś zorientowany w temacie napisać, czy seryjny map sensor wewnątrz ECU można zastąpić MPX4250AP?
Jeśli można, to wie ktoś jak to ustrojstwo wlutować w miejsce seryjnego?
Z góry dziękuję Wszystkim za okazaną pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lis 04, 2012 1:21 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
W związku z moim błędem, postanowiłem sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia, oraz wszystkich wężów dolotowych, o dziwo znalazłem przewód podciśnienia z dziurką wielkości mniej więcej 2mm - był to przewód idący do EBC i jedyny na jakim udało mi się znaleźć nieszczelność, wężyk został wymieniony i przy okazji zamontowałem MBC Properfekt...błąd nadal występuje, dlatego coraz bardziej podejrzewam samego Map sensora.
...po zamontowaniu MBC ciśnienie doładowania oscyluje w granicy 0,5bara...kręcenie pokrętłem nie przynosi rezultatu, może sprężynka jest za miękka i trzeba by było zmienić ją na tą drugą twardszą, a może jest jednak jakaś nieszczelność - chociaż na pierburgu ciśnienie doładowania to 1bar.

Mam jeszcze prośbę, gdyby ktoś miał możliwość sprawdzenia ciśnienia w kolektorze, na wężyku, który idzie do komputera i podania uzyskanego wyniku byłbym wdzięczny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lis 07, 2012 5:12 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
znajdź w kolektorze ssącym króciec z taką cienką dziurką i tam podłącz map sensor.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lis 07, 2012 11:00 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
Map sensor jest w tej chwili podłączony pod górny króciec na kolektorze - jak dobrze kojarzę, najmniejszy otwór jest na czwórniku z prawej strony kolektora na króćcu idącym do DV, ale mogę się mylić :P sprawdzę i zobaczę, co się będzie działo.
Rozumiem, że to podłączenie pod złącze z najmniejszą średnicą wewnętrzną ma podnieść ciśnienie, a w sumie to obniżyć podciśnienie jakie będzie widział Map...mam nadzieję, że dobrze kombinuję i że właśnie to miałeś na myśli :)
Dzięki hz10, za podsunięcie ciekawego pomysłu :)

Dzisiaj wreszcie znalazłem trochę czasu i podłączyłem Mapa do tego złącza z najmniejszym otworem na kolektorze (jednak delikatnie się pomyliłem i najmniejszy otwór jest na czwórniku, ale tam gdzie dochodzą wężyki m.in. od odmy i oparów paliwa).
Poprawy niestety nie odnotowałem, marchew świeci nadal :( ...czy to oznacza, że to jednak Map jest walnięty?
Zmierzyłem też podciśnienie manometrem na tych dwóch króćcach i wyszło to następująco:
- na tym który szedł do Mapa (grubszy otwór) było podciśnienie około 0,44bara - wskazówka manometru delikatnie i rytmicznie poruszała się w obie strony mniej więcej w granicach 0,42 - 0,46 bara, a więc nieznaczne ruchy (z tego co się orientowałem, to powinno być chyba około 0,5 a może się mylę?), przy otwarciu przepustnicy wskazówka manometru dochodzi do 0, niestety nie wiem przy jakich obrotach, bo mam trochę krótki przewód, po odpuszczeniu gazu leci na 0,75bara i wraca do tych 0,44bara;
- na tym z najcieńszym otworem było natomiast ciśnienie rzędu 0,07, wskazówka ani drgnęła. (hz10 tam miało być delikatne ciśnienie?)
Czy mógłby ktoś porównać uzyskane przeze mnie wyniki ze swoimi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 10, 2012 3:15 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
masz ten otwór nie drożny, podciśnienie ma być takie samo tylko pulsacje są mniejsze, u mnie przez to wariował map i wywalało jego błąd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lis 10, 2012 12:27 pm 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 6:23 pm
Posty: 14
Miejscowość: Wschowa
Auto: Punto GT
Dzięki za szybką odpowiedź, w takim razie zabiorę się dzisiaj za czyszczenie tego otworu i zobaczę, czy u mnie też błąd Map'a będzie spowodowany skokami podciśnienia :)

Króciec z małym otworkiem przeczyszczony, okazało się, że był ładnie zawalony brudem, podciśnienie sprawdzone manometrem - skoki podciśnienia są identyczne jak w przypadku króćca, do którego wcześniej był podpięty Map...aku odłączony, błąd znika i po jakiejś minucie się pojawia, czyli jednak zamiana podłączenia nie pomogła w moim przypadku :(
Trzeba będzie się chyba zająć niwelowaniem skoków podciśnienia lub samym Mapem.

Kolejne podejście do problemu świecącej marchewki i udało się znaleźć niesprawny zawór dv (króćcem od podciśnienia można było swobodnie zasysać powietrze), nieszczelny zawór zidentyfikowałem po zamontowaniu dodatkowego wskaźnika ciśnienia doładowania - na wskaźniku podciśnienie było na poziomie 0,2. Po wymianie dv na bov typ dv properfekt'a podciśnienie stabilne na poziomie 0,5 bara. Miałem nadzieję, że błąd 3211 był spowodowany właśnie uszkodzonym zaworem dv - okazało się, że jednak nie.
Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być niesprawne.
Wszystkim dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL