Apexi AFC

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Apexi AFC

Post autor: Lui »

Myślałe ktoś nad czymś takim ? Podejdzie do uniacza, tak jakoś napatoczyło mi się to urządzonko na różnych aukcjach....

codzi mi o taki:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Apexi-S- ... 2468QQrdZ1


Jak zarówno i ten starszy - który można mieć za ok 60 ojro na niemiecki ebayu

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Apexi-Su ... 0318QQrdZ1


Z jednej strony urządzenie prymitywne w porównaniu do "prawdziwych" świnek, z drugiej strony każde dziecko może coś takiego ustawić mając wskaźnik AFR.

Zastanawia mnie czy w przypadku tej prymitywniejszej wersji możliwe/opłacalne było by samemu takie coś zmajstrować,

najprymitywniejsza/najstarsza wersja ma tylko jedno pokrętło... dla całego zakresu obrotów...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hmm zainteresowanie tematem żadne..


no ale ja się interesuje. Już mam w głowie taki urządzenie którym można by wzbogacać mieszankę w kilku zakresach prędkości obrotowych wykorzystując czujnik temp powietrza przy przepływce... widziałem że można nieźle auto "podlać" takim czymś, tylko że niewskazane jest to w całym zkaresie obrotów, a tak można by np. podać powyżej 4 tyś, a np. 2-4tyś troche mniej itp.

tylko że potrzebowałbym jakąś charakterystykę tego czujnika

druga sprawa
jaka jest charakterystyka przepływki, jak zmienia sie rezystancja podczas przepływu?

zwiększa się ze wzrostem przepływu czy na odwrót? jesli na odwrót to stosując to samo urządzenie można w określonych zakresach obrotów zubożyć... w najprymitywniejszej, najprostszej wersji choćby poniżej jakiejś prędkości obrotwej.

czekam na info 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W przepływce maleje opór wraz z uchyleniem klapki(ECU wysyła 4.1V i odbiera coś z zakresu 0.2 do 4.0V).
Co do APEXi to z tego co grzebałem, mając tanio do kupienia VAFC II to głównie z myślą o Hondzie(na pewno te z V) było to skonstruowane, ale na pewno jakoś pokieruje też paliwem i w UTcie:)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

no to można rozwiązać pewien problem, po zwiększeniu ciśnienia paliwa i przelewanie na dole....

opornik na przewodzie od przpływki który wyłącza się po przekroczeniu pewnych obrotów (np. 3,5tyś) lub w kilku zakresach.


to takie urządznie w postaci 5ciu(lub mniej, więcej) potencjometrów, każdy z nich działa w innej prędkości obrotowej (tu mój patent wymaga jeszcze dokładniejszego sprawdzenia :wink: )

no i takie cuś podłączone do przpływki zubożało by w zadany sposob mieszankę, a podłączone do czujnika temperatury wzbogacało by mieszanke (może by dało by się zrobić i tak i tak w jedym)


jak z charakterystyką czunika temp?

ma ktoś może jakiś pomysł jak zrobić przełączanie pomiędzy opornikami w zależności od obrotów?? bo mój sposób wymaga jeszcze przemyślenia i nie chce narazie o nim pisać :wink: 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Hmm sposobow moze byc kilka np:

kupujesz sobie obrotomierz na diodach z skokami co 500 obrotow
do tego podłaczasz sobie multiplexer przez ktory przechodzi sygnal z przeplywki. zakladajac ze to jest co 500 ob to 6000/500 = 12 czyli potrzebujemy multilezer z 12 przelaczeniami czy jakos tak to się nazywa.

Multiplexer jest to przełącznik elektroniczny np aby uproscić z jednym wej i kilkoma wyjsciami przełaczający sygnal za pomoca impulsu podanego na odpowiednie wejscie sterowania. sygnal mozna wtedy pościc tak aby odpowiednio byl zmodyfikowany przez rezystory regulowanych na wyjścich i sterowal kompem i dawka paliwa.

To mój pomysl. Najlepiej to zapodac to www.elektroda.pl i coś takiego bedziesz mial. Trzeba jeszcze sią zastanowic jak szybki taki przelącznik musial by być no i jakie prady to może przewodzić i napięcia i jakie beda straty i jakos je rekompensować.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Zibi122 pisze:Hmm sposobow moze byc kilka np:

kupujesz sobie obrotomierz na diodach z skokami co 500 obrotow
do tego podłaczasz sobie multiplexer przez ktory przechodzi sygnal z przeplywki. zakladajac ze to jest co 500 ob to 6000/500 = 12 czyli potrzebujemy multilezer z 12 przelaczeniami czy jakos tak to się nazywa.

Multiplexer jest to przełącznik elektroniczny np aby uproscić z jednym wej i kilkoma wyjsciami przełaczający sygnal za pomoca impulsu podanego na odpowiednie wejscie sterowania. sygnal mozna wtedy pościc tak aby odpowiednio byl zmodyfikowany przez rezystory regulowanych na wyjścich i sterowal kompem i dawka paliwa.

To mój pomysl. Najlepiej to zapodac to www.elektroda.pl i coś takiego bedziesz mial. Trzeba jeszcze sią zastanowic jak szybki taki przelącznik musial by być no i jakie prady to może przewodzić i napięcia i jakie beda straty i jakos je rekompensować.


ooo no to mój pomysł jest podobny, tle że zamiast multiplexera (nie wiedziałem o czymś takim) chciałem urzyć przekaźników...

temat na elektrodzie założyem ale jakoś ucichł więc powróce napisze nowego posta z bardziej konkretnymi informacjami.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jest jeszcze opcja z podpięciem się szeregowo w czujnik temperatury cieczy - np. podłączasz jakiś potencjometr do ośki przepustnicy lub bierzesz sygnał z czujnika nadmiernego doładowania, który to włącza przekaźnik z dodatkowym oporem. Motyw naprawdę dobry z tym czujnikiem :) - podpinając się z potencjometrem do 4.2kOhm i kręcąc nim od "0" jesteś w stanie zgasić silnik poprzez zalanie :) .

A tak poza tym czy warto tak kombinować przy cenie smt6 w granicach 500zł - dawkowanie paliwa na pewno dużo precyzyjniejsze niż tymi skokowymi zmianami w przepływce??
ODPOWIEDZ