Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Śr lis 14, 2018 3:33 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 12:06 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
P.S: proszę nie zrażać się ilością tekstu ;)


heh, przeczytałem całe forum i problem chyba powtarzający się u wielu użytkowników ;)

Na początku chciałem się przywitać, a więc witam wszystkich ;)
Kupiłem PGT jakoś w marcu, autko od początku miało świecącą kontrolkę wtrysku paliwa ale jeździło bez problemu i nie muliło. Po przejechaniu ok 1000-1500km z autkiem coś się zaczęło dziać, gasło, gubiło obroty i muliło, oddałem do mechanika/elektryka coś tam porobił, bóg jeden wie co i było ok poza tym że po oddaniu mi autka wskazówka turbiny przestała się podnosić ale turbo ładowało, było to wyczuwalne.

Wtedy to zacząłem czytać to forum i bawić się autkiem w małego mechanika ile tylko czasu miałem czyli w większości kończyło się na czytaniu;/

Nie wytrzymałem i kupiłem inne auto a Punto porzuciłem na parkingu niedaleko domu, minęło kilka miesięcy i dobrze nie zagrzany sentyment wrócił, poszedłem po auto, odpaliłem o dziwo za pierwszym podejściem po tak długim postoju ;)

Ledwo dojechałem do domu, autko strzela na wyższych obrotach nie przepalonym paliwem i skacze jak żabka, na ucho pracuje na 2 "gary", ma mało mocy to mało powiedziane;) gubi obroty i w ogóle jaja niesamowite się z nim dzieją.

Wymieniłem już świece i zamontowałem nowiutką cewkę zapłonową, stożek który ktoś kiedyś wsadził bezmyślnie prosto w przepływomierz zastąpiłem rurą sprężynową zakończoną karbonowym airboxem ze stożkiem Simota.
Obroty trochę się poprawiły ale auto dalej nie jeździ jak trzeba do tego stopnia że wyprawa do elektryka wymagała by zjedzenia całej paczki tabletek uspakajających ;D

Czytam na tym forum każdy temat który ma coś wspólnego z kontrolką wtrysku paliwa od kilku miesięcy, co jakiś czas przewija się sonda lambda i tu moje pytanie...

Czy walnięta sonda może powodować pracę na 2 cylindry, prawie całkowity brak mocy itp... ?
Może jakieś inne sugestie ?

Mam teraz trochę czasu i kasy, nie znam się na autach ale lubię sam grzebać, jak jest jakiś pasjonata z krakowa to zapraszam ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 12:27 am 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Posty: 221
Miejscowość: Stara Kiszewa
Zrób autodiagnozę. Jak? Poszukaj na forum. Szukajką i to od szukajki trza było zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 12:39 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
dzikidaniel oczywiście znalazłem instrukcję jak zrobić auto diagnozę ale najwyraźniej z moim wzrokiem nie jest już najlepiej i z tego zdjęcia książki niewiele umiem odczytać, czy możesz mi w jednym zdaniu opisać jak to zrobić?

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 9:51 am 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lis 03, 2008 8:32 pm
Posty: 793
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne
pavulon napisał(a):
dzikidaniel oczywiście znalazłem instrukcję jak zrobić auto diagnozę ale najwyraźniej z moim wzrokiem nie jest już najlepiej i z tego zdjęcia książki niewiele umiem odczytać, czy możesz mi w jednym zdaniu opisać jak to zrobić?

jeśli trudno Ci zrobić autodiagnozę według instrukcji na forum to lepiej oddaj auto mechanikowi.
Nie rozumiem tez twojego podejścia do sprawy :roll: świeci się kontrolka to wiadomo że coś nie tak i należy to odrazu zdiagnozować.

_________________
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 9:53 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
Może głupie pytanie ale nigdzie na forum tak rzekomo prostej rzeczy nie mogę znaleźć ;]

Gdzie znajduje się sonda lambda?
Wiem że chyba gdzieś w wydechu ale prosił bym o jakieś dokładniejsze wskazówki bo wsadzałem głowę przed chwilką pod auto i nic nie wypatrzyłem.

Autko po nocy zapaliło, pochodziło dość nierówno i zgasło, po czym nie zapaliło. Po wykręceniu świec okazało się że są zalane, wytarłem je i autko znowu zapaliło po czym znowu zalało świece;/

hepl

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 9:56 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
BARTEKcoupe napisał(a):
pavulon napisał(a):
dzikidaniel oczywiście znalazłem instrukcję jak zrobić auto diagnozę ale najwyraźniej z moim wzrokiem nie jest już najlepiej i z tego zdjęcia książki niewiele umiem odczytać, czy możesz mi w jednym zdaniu opisać jak to zrobić?

jeśli trudno Ci zrobić autodiagnozę według instrukcji na forum to lepiej oddaj auto mechanikowi.
Nie rozumiem tez twojego podejścia do sprawy :roll: świeci się kontrolka to wiadomo że coś nie tak i należy to odrazu zdiagnozować.



Hmm autkiem zajmował się już elektryk i mechanik jak pisałem w moim pierwszym poście, nic nie poradzili dla tego po tylu miesiącach dopiero zacząłem pisać na tym forum, myślałem że wyraziłem się jasno? Rejestracja była ostatnią deską ratunku, część mechaników nie wie jak to naprawić albo najzwyczajniej im się nie chce a od części usłyszałem że się nie podejmą.

Proszę o pomoc

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 12:37 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Posty: 221
Miejscowość: Stara Kiszewa
pavulon napisał(a):
Może głupie pytanie ale nigdzie na forum tak rzekomo prostej rzeczy nie mogę znaleźć ;]

To poszukaj. Dziś mam dzień dobroci więc Ci pomogę leniu (wystarczyła minutka i wpisanie autodiagnoza do wyszukiwarki): link


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 12:56 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
dzikidaniel napisał(a):
pavulon napisał(a):
Może głupie pytanie ale nigdzie na forum tak rzekomo prostej rzeczy nie mogę znaleźć ;]

To poszukaj. Dziś mam dzień dobroci więc Ci pomogę leniu (wystarczyła minutka i wpisanie autodiagnoza do wyszukiwarki): link


Dziękuję dobry człowieku ;)
Czyli rozumiem że rys. 101 przedstawia komputer który znajdę po lewej stronie kierownicy i mam znaleźć tam taką wtyczkę 3 pinową jak na rysunku i zewrzeć AB z N na 5s.

Popraw mnie p[roszę jak źle rozumuję bo z elektroniki jestem dobry ale tej co się znajduje w laptopie ;) niekoniecznie samochodowej ;]

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 2:37 pm 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): Pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Posty: 221
Miejscowość: Stara Kiszewa
Wtyczkę masz pod maską koło czarnej puszki bądź pod nią koło kolektora. Musisz poszukać wtyczki (po kolorach dojdziesz czy to ta). Wkładasz w odpowiedni pin kawał kabla i masujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 2:39 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
dzikidaniel napisał(a):
Wtyczkę masz pod maską koło czarnej puszki bądź pod nią koło kolektora. Musisz poszukać wtyczki (po kolorach dojdziesz czy to ta). Wkładasz w odpowiedni pin kawał kabla i masujesz.


Czarna puszka? mówimy o tej z bezpiecznikami po lewej stronie?

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 3:06 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz maja 14, 2009 9:17 am
Posty: 504
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT
nie po lewej ta co jest nad kolektorem ssacym przykrecona do sciany grodziowej.... te tematy sie powielaja... poszukaj w tematach i poczytaj wszystko jest na forum...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 4:36 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
Ok, jutro wstanę z samego rana przed pracą i tego poszukam bo dzisiaj będę w domu po 18-stej to już nic nie zobaczę a nie będę z latarką ganiał pod maską ;)

Jak mi się uda to podam kod błędu ;)

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 7:26 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
znalazłem ten kabelek ;)
Budzik nastawiony na 7 rano, jutro zwieramy ;)

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lis 14, 2011 10:56 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
Proszę jeszcze tylko o informację jak to dokładnie wygląda.

Jak jutro zewrę te kabelki to po 5 sekundach mam je rozewrzeć i jak najszybciej zapierdzielać do auta i patrzeć na deskę? co jak już mruganie się rozpocznie, skąd będę wiedział wtedy gdzie początek a gdzie koniec?

Lepiej mieć drugą osobę jako obserwatora na miejscu kierowcy?

Podpowiedzcie ;P

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lis 15, 2011 12:59 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 13, 2011 11:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT
Proszę o odpowiedź bo o 7 rano zaczynam ;)

_________________
Trochę mało forumowe ale;)
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL