Strona 3 z 3

Re: MS 60-2

: sob cze 21, 2014 12:13 am
autor: turbomaniak
Jak wyzej, jaki walek, czasy i wzniosy

Re: MS 60-2

: sob cze 21, 2014 11:24 am
autor: mirek-s27
FIAUNOTBP270 FAST ROAD 1000‑6000 15BHP 270° 250°
0.409″
10.39mm
0.364″
9.25mm
23‑67
57‑13
112°
0.053″
1.35mm
0.022″
0.56mm
0.016″ / 0.41mm
0.018″ / 0.46mm

Re: MS 60-2

: sob cze 21, 2014 12:35 pm
autor: RattuS
Dokładnie taki jak kolega powyżej przedstawił :) tak więc czekam na jakieś sugestie.

Re: MS 60-2

: ndz cze 22, 2014 9:50 am
autor: ziuzio
RattuS pisze:Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
Przy sportowym wałku kompresja nie jest żadnym wskaźnikiem ustawienia wałka rozrządu(zresztą żadnego, nie tylko sportowego).
Mając dane producenta, trzeba wałek ustawić zgodnie z zaleceniami, np. używając czujnika zegarowego oraz kątomierza.
Finalnie można znaleźć optymalne ustawienie na hamowni lub używając innej elektroniki pomiarowej osiągów samochodu.

Re: MS 60-2

: ndz cze 22, 2014 11:44 am
autor: RattuS
Dobrze. W takim razie inaczej. Mam na garażu wałek oryginalny z gt2, dość mocno już zjechany. Założę, ustawię rozrząd na ori znaki i zmierzę ciśnienie.
c.d.n.

Re: MS 60-2

: ndz cze 22, 2014 10:38 pm
autor: turbomaniak
Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza

Re: MS 60-2

: pn cze 23, 2014 3:15 pm
autor: RattuS
turbomaniak pisze:Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
Pomijając kwestie przedszkolne grafologii posta, czytałeś co napisałem w pierwszej swojej wypowiedzi czy jedziesz z rozpędu??
11.0bar kompresji w GT to bynajmniej nie jest mało i nie jest to pomiar serii tylko wałka 270'.

Re: MS 60-2

: pn cze 23, 2014 11:00 pm
autor: goofer007
Kręcąc ori wałkiem kompresja mierzona również będzie się zmieniać, będziesz miał wytarte krzywki - też może być różna itd.
A w przypadku sportowego czy tam fast road jak w Twoim przypadku zasadniczo będzie niższa m.in. z racji dłuższego współotwarcia zaworów.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia przestawiania kółka, piszesz że sprawdzałeś na seryjnych kółkach ale też, że przestawiłeś rozrząd o trzy i pół zęba...
Skąd ta połówka ?

A pomijając resztę to jeżeli rzucasz hasłami jak "grafologia" wypadałoby znać ich znaczenie, a kąty otwarcia wyrażamy raczej w stopniach (°) niż w minutach(') jak to napisałeś.
To wyżej nie tyle złośliwie, ale nie czepiajmy się nieistotnych bzdur...