MS 60-2

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: MS 60-2

Post autor: turbomaniak »

Jak wyzej, jaki walek, czasy i wzniosy
mirek-s27
Obserwator
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 6:55 am
Miejscowość: Bielsko-Biala
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MS 60-2

Post autor: mirek-s27 »

FIAUNOTBP270 FAST ROAD 1000‑6000 15BHP 270° 250°
0.409″
10.39mm
0.364″
9.25mm
23‑67
57‑13
112°
0.053″
1.35mm
0.022″
0.56mm
0.016″ / 0.41mm
0.018″ / 0.46mm
Awatar użytkownika
RattuS
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: RattuS »

Dokładnie taki jak kolega powyżej przedstawił :) tak więc czekam na jakieś sugestie.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: MS 60-2

Post autor: ziuzio »

RattuS pisze:Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
Przy sportowym wałku kompresja nie jest żadnym wskaźnikiem ustawienia wałka rozrządu(zresztą żadnego, nie tylko sportowego).
Mając dane producenta, trzeba wałek ustawić zgodnie z zaleceniami, np. używając czujnika zegarowego oraz kątomierza.
Finalnie można znaleźć optymalne ustawienie na hamowni lub używając innej elektroniki pomiarowej osiągów samochodu.
Awatar użytkownika
RattuS
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: RattuS »

Dobrze. W takim razie inaczej. Mam na garażu wałek oryginalny z gt2, dość mocno już zjechany. Założę, ustawię rozrząd na ori znaki i zmierzę ciśnienie.
c.d.n.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: MS 60-2

Post autor: turbomaniak »

Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
Awatar użytkownika
RattuS
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: RattuS »

turbomaniak pisze:Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
Pomijając kwestie przedszkolne grafologii posta, czytałeś co napisałem w pierwszej swojej wypowiedzi czy jedziesz z rozpędu??
11.0bar kompresji w GT to bynajmniej nie jest mało i nie jest to pomiar serii tylko wałka 270'.
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: goofer007 »

Kręcąc ori wałkiem kompresja mierzona również będzie się zmieniać, będziesz miał wytarte krzywki - też może być różna itd.
A w przypadku sportowego czy tam fast road jak w Twoim przypadku zasadniczo będzie niższa m.in. z racji dłuższego współotwarcia zaworów.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia przestawiania kółka, piszesz że sprawdzałeś na seryjnych kółkach ale też, że przestawiłeś rozrząd o trzy i pół zęba...
Skąd ta połówka ?

A pomijając resztę to jeżeli rzucasz hasłami jak "grafologia" wypadałoby znać ich znaczenie, a kąty otwarcia wyrażamy raczej w stopniach (°) niż w minutach(') jak to napisałeś.
To wyżej nie tyle złośliwie, ale nie czepiajmy się nieistotnych bzdur...
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
ODPOWIEDZ