Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Wt lis 13, 2018 8:16 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 11:22 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
Jak masz kolka rozrzadu z uno, punto 1,4 t a oslone metalowa z ut 1.3 to bedzie zle ustawiony rozrzad :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 12:30 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So maja 23, 2009 1:54 am
Posty: 604
Lokalizacja: Puławy
Jeszcze mozesz zrobic manewr zeby sprawdzic czy zaplon na cylindrach pojawia sie we wlasciwych momentach w stosunku do odczytu z kola pasowego.
Dobrze ustaw wartosci czytania obrotow(kolo, 60-2, ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami). Zaznacz sobie na kole bialym markerem kreske np. pionowo w gore gdy wal jest ustawiony na znaki, kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu na zero, wyciagnij swiece i zobacz czy na pierwszym cylindrze jest zaplon co dwa obroty gdy "kreska jest pionowo". Jak zaplon sie pojawia tylko w tym momencie, to ok i dodatkowo wiesz, ze silnik "prycha", bo masz porypane z rozrzadem, a jak nie pionowo to zle policzyles ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami.
Musi dzialac :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 11:49 am 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 14, 2007 1:56 pm
Posty: 650
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T
To tak kola faktycznie sa z 1,4 ale obudowa rownierz :D, stroboskopem zrobilem tak jak piszesz zaznaczylem sobie punkt na kole w GMP i na obudowie, faktycznie bylo zle i to sporo iskra byla w polowie nastepnie eksperymentalnie(najpierw liczylem ale wydawalo mi sie ze zle :D ) dobralem ten kat o ktorym wczesniej pisalem wyszlo dokladnie 306 stopni i wtedy znaki sie pokrywaja za pomoca stroboskopu, skoro sie zgadza lampa to musi byc ok(ten kat czujnik vs GMP), i teraz naraz strzela w wydech i w ssacy wiec faktycznie musialem zrobic jakis kosmos z rozrzadem :D :D :D bo nie widze innej opcji chyba faktycznie zalozylem kolo zamachowe o 180st zle. Kto ma 1,4T??? zobaczyl by mi jak sa ustawione krzywki walka na pierwszym garze w momencie gdy jest znak na kole zamachowym na skrzyni na 0.

_________________
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 12:46 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Cz lis 30, 2006 10:11 pm
Posty: 968
Lokalizacja: Starachowice
ale wiesz że w fiacie 1 oznacza 4 :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 12:58 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 14, 2007 1:56 pm
Posty: 650
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T
1 od rozrzadu to 4 ???

_________________
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 1:00 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So maja 23, 2009 1:54 am
Posty: 604
Lokalizacja: Puławy
Zdejmij pokrywe walka i zrob fote. Napisz jakie(z czego) masz kolka rozrzadowe na silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 5:21 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 14, 2007 1:56 pm
Posty: 650
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T
Hmmm.... dolne kolo paska rozrzadu 1.6MPI i pompa oleju tez 1.6MPI, kolko walka rozrzadu z 1,4 n/a, kolo zamachowe z PGT, kolo pasowe PGT.

_________________
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 12:09 am 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 14, 2007 1:56 pm
Posty: 650
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T
No i juz jest wszystko wyjasnione :D, rozebralem wszystko jeszcze raz caly rozrzad, a ze wedlug znakow najprawdopodobniej bylo zle, cos nie pasowaly, ustawilismy po swojemu pierwszy mijanka, srubokret w swiece na pierwszy gar od rozrzadu i wynalezlismy GMP bo okazalo sie ze to co wedlug kol nie ma zadnego sensu i tu jest ciekawostka bo jak ustawilem na skrzyni na 0 to tloki byly w polowie???? I tym sposobem zapalil :D :D :D :D. Dodam ze teraz pali a zgadza sie tylko znak na kolku walka rozrzadu.

_________________
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 12:28 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So maja 23, 2009 1:54 am
Posty: 604
Lokalizacja: Puławy
Mowilem. :cisza: Caly czas czekalem na ten post :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 3:58 am 
Offline
Aktywny użytkownik

Dołączył(a): So lip 17, 2010 2:07 am
Posty: 223
Miejscowość: slask
Auto: Inne
We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 8:25 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn maja 12, 2008 2:41 pm
Posty: 315
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT
megazord napisał(a):
We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?

masz racje, u nas jest na odwrót niż w normalnych autach :D

_________________
PGT T25


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 9:22 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 14, 2007 1:56 pm
Posty: 650
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T
No powoli na bledach do celu :D

_________________
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 9:40 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So maja 23, 2009 1:54 am
Posty: 604
Lokalizacja: Puławy
Za pomoca tego suportu, ktory Ci wyslalem nie bylo opcji zeby to nie dzialalo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 8:49 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 12, 2010 6:47 pm
Posty: 20
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT
Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 10:53 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 11, 2008 8:15 pm
Posty: 707
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT
Kółka się różniły w zależności od silnika, więc nie koniecznie masz założone niewłaściwe. Jaki wałek rozrządu ?

_________________
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL