Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Pt lis 16, 2018 2:47 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: So cze 21, 2014 12:13 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
Jak wyzej, jaki walek, czasy i wzniosy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: So cze 21, 2014 11:24 am 
Offline
Obserwator

Dołączył(a): Pn kwi 28, 2008 6:55 am
Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Miejscowość: Bielsko-Biala
Auto: Punto GT
FIAUNOTBP270 FAST ROAD 1000‑6000 15BHP 270° 250°
0.409″
10.39mm
0.364″
9.25mm
23‑67
57‑13
112°
0.053″
1.35mm
0.022″
0.56mm
0.016″ / 0.41mm
0.018″ / 0.46mm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: So cze 21, 2014 12:35 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 12, 2010 6:47 pm
Posty: 20
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT
Dokładnie taki jak kolega powyżej przedstawił :) tak więc czekam na jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: N cze 22, 2014 9:50 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
RattuS napisał(a):
Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??


Przy sportowym wałku kompresja nie jest żadnym wskaźnikiem ustawienia wałka rozrządu(zresztą żadnego, nie tylko sportowego).
Mając dane producenta, trzeba wałek ustawić zgodnie z zaleceniami, np. używając czujnika zegarowego oraz kątomierza.
Finalnie można znaleźć optymalne ustawienie na hamowni lub używając innej elektroniki pomiarowej osiągów samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: N cze 22, 2014 11:44 am 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 12, 2010 6:47 pm
Posty: 20
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT
Dobrze. W takim razie inaczej. Mam na garażu wałek oryginalny z gt2, dość mocno już zjechany. Założę, ustawię rozrząd na ori znaki i zmierzę ciśnienie.
c.d.n.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: N cze 22, 2014 10:38 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 3:15 pm 
Offline
Obserwator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 12, 2010 6:47 pm
Posty: 20
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT
turbomaniak napisał(a):
Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
Pomijając kwestie przedszkolne grafologii posta, czytałeś co napisałem w pierwszej swojej wypowiedzi czy jedziesz z rozpędu??
11.0bar kompresji w GT to bynajmniej nie jest mało i nie jest to pomiar serii tylko wałka 270'.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: MS 60-2
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 11:00 pm 
Offline
Spamer :P
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 11, 2008 8:15 pm
Posty: 707
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT
Kręcąc ori wałkiem kompresja mierzona również będzie się zmieniać, będziesz miał wytarte krzywki - też może być różna itd.
A w przypadku sportowego czy tam fast road jak w Twoim przypadku zasadniczo będzie niższa m.in. z racji dłuższego współotwarcia zaworów.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia przestawiania kółka, piszesz że sprawdzałeś na seryjnych kółkach ale też, że przestawiłeś rozrząd o trzy i pół zęba...
Skąd ta połówka ?

A pomijając resztę to jeżeli rzucasz hasłami jak "grafologia" wypadałoby znać ich znaczenie, a kąty otwarcia wyrażamy raczej w stopniach (°) niż w minutach(') jak to napisałeś.
To wyżej nie tyle złośliwie, ale nie czepiajmy się nieistotnych bzdur...

_________________
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL