czujnik temperatury silnika
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
czujnik temperatury silnika
zmieniłem czujnik(termowyłącznik) na 2 biegowy (montaż 10minut - jak dla mnie rekord -zdjęcie stożka,dmuchawy wtrysku), i zonk
wszystko założone a wentylator chłodnicy włącza się wg. wskazań zegara przy 120 stopniach, druga sprawa jest to dwubiegowy(dwustopniowy) czujnik,
zakładam że wentylator jest 1 biegowy , i wskazania zegara są błędne,
dobrze myślę
wszystko założone a wentylator chłodnicy włącza się wg. wskazań zegara przy 120 stopniach, druga sprawa jest to dwubiegowy(dwustopniowy) czujnik,
zakładam że wentylator jest 1 biegowy , i wskazania zegara są błędne,
dobrze myślę
lancia dedra 2.0t
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: czujnik temperatury silnika
marcin77 pisze:wszystko założone a wentylator chłodnicy włącza się wg. wskazań zegara przy 120 stopniach, druga sprawa jest to dwubiegowy(dwustopniowy) czujnik,
zakładam że wentylator jest 1 biegowy , i wskazania zegara są błędne, dobrze myślę
a czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny?
sprawdź czy poprawnie "załącza" 1 i 2 obwód...
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Wentylator jest jednobiegowy, ale niedaleko termowyłącznika wentylatora, w tej plastikowej obudowie w lewym dolnym rogu(czyli tam gdzie gorszy dostęp, pod przepływką jakby) jest rezystor(kawałek pozwijanego drutu ) i on jakby tworzy pierwszy bieg(czyli wolniejszy bo rezystor redukuje z 12V na 10V ) a drugi bieg, szybszy, jest "bezpośredni". I jeżeli masz zepsuty ten rezystor(najczęściej oberwane styki) to wtedy tak późno załącza się drugi bieg(na głowicy jest już 120* a z racji tego że chłodnica dość duża na termowyłączniku jest dopiero 90*).
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
ziuzio pisze:Wentylator jest jednobiegowy, ale niedaleko termowyłącznika wentylatora, w tej plastikowej obudowie w lewym dolnym rogu(czyli tam gdzie gorszy dostęp, pod przepływką jakby) jest rezystor(kawałek pozwijanego drutu ) i on jakby tworzy pierwszy bieg(czyli wolniejszy bo rezystor redukuje z 12V na 10V ) a drugi bieg, szybszy, jest "bezpośredni". I jeżeli masz zepsuty ten rezystor(najczęściej oberwane styki) to wtedy tak późno załącza się drugi bieg(na głowicy jest już 120* a z racji tego że chłodnica dość duża na termowyłączniku jest dopiero 90*).
właśnie ciężko tam dostać się, ten rezystor jest obok tego wtyku pojedyńczego (pojedyńczy kabelek od czujnika temp.), ten rezystr jest do kupienia czy samoróbka , co do temp. włączenie wentl. rozumiem że za późno włącza się
gdzie taki rezystor można kupić
lancia dedra 2.0t
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
ok, dogrzebałem się do rezystora
teraz pytanie, u mnie podłączony jest jeden kabelek od termowłącznika w ten wtyk wystający (zaznaczony kółkiem)
ale są (albo były) 2 połamane wtyki A i B, i znalazłem jeden kabelek z połamaną wsówką (więc chyba 1 wtyk będzie), próbowałem kabele z połamaną wsówką połączyć z rezystorkiem (podłączając do spiralki z 1a potem 2 strony), nie dało rezultatu,
\jak zrobić aby działało , czy można kupić oddzielnie taki komplecik (jak na foto)[/img]
teraz pytanie, u mnie podłączony jest jeden kabelek od termowłącznika w ten wtyk wystający (zaznaczony kółkiem)
ale są (albo były) 2 połamane wtyki A i B, i znalazłem jeden kabelek z połamaną wsówką (więc chyba 1 wtyk będzie), próbowałem kabele z połamaną wsówką połączyć z rezystorkiem (podłączając do spiralki z 1a potem 2 strony), nie dało rezultatu,
\jak zrobić aby działało , czy można kupić oddzielnie taki komplecik (jak na foto)[/img]
lancia dedra 2.0t
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
rezystor padł, połączyłem oba przewody i włącza się na 2 biegu i zgodnie z wskazaniami na desce lekko po 90* , narazie satysfakcjonuje mnie , (wyjęcie obudowy wentylatora zajęło mi 1h, złożenie 10 minut),
przy okazji spitoliłem coś z tylną wycieraczką, przy włączeniu jej włącza się tylne ogrzewanie szyby , bezpieczniki wyglądają na całe)
przy okazji spitoliłem coś z tylną wycieraczką, przy włączeniu jej włącza się tylne ogrzewanie szyby , bezpieczniki wyglądają na całe)
lancia dedra 2.0t