pacjent: PGT 94r z problemami :)

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

wracając do pacjenta przełożone 3 różne ECU i 3 różne Pierburgi i dalej to samo
kilka doładowań jest ok a za chwile 1,7b hmm kończą mi się pomysły
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: ZibiUT »

Zacina się pewnie WG w turbinie i przeładowywuje. Sprawdz jeszcze czy któryś z węzyków nie ma peknięcia albo najlepiej wymień te od pierburka koszt nie wielki w sumie a bedzie pewność. Może któryś się załamuje i zanim ciśnienie go przepchnie to już przeładuje.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

Zibi122 pisze:Zacina się pewnie WG w turbinie i przeładowywuje. Sprawdz jeszcze czy któryś z węzyków nie ma peknięcia albo najlepiej wymień te od pierburka koszt nie wielki w sumie a bedzie pewność. Może któryś się załamuje i zanim ciśnienie go przepchnie to już przeładuje.


no właśnie jak pisałem WG chodzi lekko a wężyki wymienione :) hmm
Punto GT 2.0 8VT
voyTEC
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 25, 2010 8:17 am
Miejscowość: Tarnow

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: voyTEC »

ale może poszła membrana w siłowniku i przy wyższym ciśnieniu przepuszcza i zamyka klapkę. Sprawdzałeś ręcznie czy ciśnieniem?
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

voyTEC pisze:ale może poszła membrana w siłowniku i przy wyższym ciśnieniu przepuszcza i zamyka klapkę. Sprawdzałeś ręcznie czy ciśnieniem?


niestety sprawdzałem tylko ręcznie może rzeczywiscie masz racje
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: dj_o »

Eagle pisze:
dj_o pisze:Właśnie na podstawie mapa :wink:
Ładując np. ciągłe 1.2b za pomocą mbc lub zewnętrznego ebc powyżej 4000-4500 obr dostaje się kontrolkę wtrysku - właśnie od zbyt wysokiego (nieseryjnego) przebiegu ciśnienia (bo jest w funkcji obrotów). To da się ładnie wysterować za pomocą remapu, wszystko siedzi w eepromie i nietrudno się do tego dostać :wink:


tak myślałem że z mapa i że w ecu jest mapa doładowania :) w którym eepromie bo są dwa z tego co pamiętam to mapa paliwa jest w eepromie co jest w płytce gdzie map jest? mapka doładowania tysz?? mam jeszcze 3 komp może ten co wsadziłem też ma padniętego mapa

dziś wymieniłem filtr paliwa, wtryskiwacz 4 cyl bo coś nie domagał, profilaktycznie wymieniłem TPS
zrobiłem pomiar sprężania
1cyl 10,2; 2cyl 11; 3cyl 11,1; 4cyl 11,5 bar

wracając do zbyt wysokiego doładowania zostają 2 możliwości padnięty map albo zacinający się WG
dodam że jak załaduje za dużo autko przyśpiesza dużo lepiej i nie zapala się kontrolka wtrysku
postaram się zmierzyć AFR będe miał chwile to podłącze lc-1 i zobaczymy

WG chodzi lekko więc to nie on jest przyczyną
zostaje Map w ECU


O ile dobrze pamiętam, to na tym z zapłonem, ale to już drugorzędna kwestia.
Wygląda na to, że ze strony elektroniki wszystko jest ok, tylko właśnie mechaniczna część wysterowania doładowaniem - czy to wg, czy też coś z wężyków...
Spróbuj z mbc skręconym na 0,8 i 1bar + pomiar afr, to da pojęcie o tym w jakich warunkach pracuje silnik. :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ODPOWIEDZ