Ecu master podłączenie!!!

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

jakie IP ma ECU(3).zakładał moze ktoś go po maską czy moze lepiej nie ryzykować?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: hz10 »

sama centralka jest dobrze zabezpieczona ale kostka nie jest hermetyczna więc po czasie mogą sie zdarzyć cuda
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: szymons1990 »

jest moze na forum jakis schemat podpinania pgt w full group pod ecumastera, tak zeby dało sie przesunac odcinke :?: :D moze ktos ma cos takiego
PGT T25
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: BARTEKcoupe »

Nie pamiętam dokładnie, ale wystarczy w kompie zmienić jakąś pierdołe za parę groszy i odcinke mamy 1000obr. dalej :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: szymons1990 »

takie cos by mnie ratowało chociaz fajnie byloby wykozystac ecumastera
PGT T25
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

pytałem o miejsce dla DET3 bo coś mi sie nie wydaje zeby przewody podpiete do DETa i powpinane w linie ecu samochodu miesciły sie w wymiarrze 20-30cm (cieżka sprawa)...jezeli DETa umiescimy w kabine
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: szymons1990 »

schowek przed pasazerem jest idealny na deta no i kable nie sa strasznie dlugie jedyny minus to ze tzeba wiercic :D
PGT T25
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: adrian055 »

ja mam deta nad ecu i jest tez ok:D
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

czy rezystory i dioda z zestawu DET3 trzeba gdzieś wpinać?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

bede prubował umiescić go w podszybiu kolo ECU w takiej puszeczce tylko nie wiem czy nie bedzie mu za gorąco (żeby chłopak czasami sie nie przyjarał)
jak mozecie odp. na pytanie post wczesniej
jeszcze jedno-jakie ustawienia zrobić zeby DET3 chodził normalnie na orginalnej mapie bez strojenia,pytam bo jeszcze nie mam nowego turbo i nie widzi mi sie stroić dwa razy ,a DETa mógł bym już podłączyć i miec czesc roboty z głowy
Załączniki
DSC03178 ecu.JPG
Ostatnio zmieniony ndz mar 13, 2011 6:58 am przez MARCIN, łącznie zmieniany 1 raz.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: uniak 1.4T »

jakbym sie mylił to poprawcie ale raczej jest tak ze on sam zczytuje oryginalna mape i nic nie trzeba robic
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

czyli smiało moge go podłączyć bez zadnych ustawień w menu i bedzie smigał jak na starym seryjnym ECU?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

nie chce was za bardzo meczyć koledzy ALE pilnie potrzebna pomoc!!! dziś podłaczyłem ECU DET3 w PGT i gdy skończyłem to załączyłem zapłon zapaliła sie czerwona kontrolka na DET3 i odpaliłem auto. Silnik wystartował od pierwszego strzała ale zaczoł chodzić jak by na 3 gary i kopcić jak by go ostro przylewało. chwilowo nie mialem lapka wiec nie podpiołem nic nie ustawiałem i nie wiem co sie tam dzieje . Podłanczałem według instrukcji kolegi-ZIBIEGO WIEC AUTO STOI I CZEKA NA POMOC


- rozcinasz przewód idący z pinu 3 przepływki i łączysz z pinem 13 DET3 a do drugiej częsci przewodu co idzie do pinu 7 ECU podłączasz pin 17 DET3
- rozcinasz przewód idący do pinu 47 do ECU i podłaczasz do pinu 9 DET3 a do drugiej cześci dajesz pin 5 z DET3
- pin 37 ECU to + po stacyjce i dajesz go na pin 1 DET3
- pin 14,19,24 ECU to masy i dajesz na pin 11 DET3

Pytanie teraz co bedziesz mieć jako deflection. Jezeli mapsensor zewnętrzny to do pinu np 14 DET3 dajesz pin sygnałowy, pin 12 DET3 zasilanie mapsensora no i masa z masy DET3.

Pamietaj aby nie stosować za długich przewodów do DETa szczególnie od czujnika zapłonu. Ja daje takie 20-30cm

W sofcie w setup-> scales configuration przy analog2 klikasz na load i wybierasz MPX4250 i potem OK, w ignition configuration ustawiasz Retard/Advance 60-2 , na dole ile jest odcinka ewentualnie 100 obr wiecej i OK. Wszystko to oczywiście przy właczonym zapłonie. Następnie klikasz 4 ikonę od lewej aby zapisac ustawienia w DET. Po tej operacji możesz sprawdzić czy odpala. Jak tak to fajnie a jak nie to zobacz czy silnik widzi obroty krecenia w logach lub w prawym dolnym rogu w RPM coś sie pokazuje przy kreceniu.
Niestety det3 długo łaczy się z kompem a wiec musisz przekrecić kluczyk i poczekać chwile aż pojawi sie komunikat czy sciągnać mapy z DET. Klikasz OK i dopiero zaczynasz klecenie rozrusznikiem.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: MARCIN »

kolejne pytanie-narazie zostawiam seryjną przepływke i wyczytałem coś o podłączeniu sie pod pin52-wystarczy sie w niego wpiąc czy trza gorozcinac i podłanczac drugą czesc przewodu pid jakiś inny pin DETa? nie kumam sktrutu TPSa który trzeba ustawic na analog 2
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: dzikidaniel »

MARCIN pisze:nie kumam sktrutu TPSa który trzeba ustawic na analog 2
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy.
ODPOWIEDZ