Ecu master podłączenie!!!

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ZibiUT »

simon1989 pisze:Rozumiem, że miedzy ecumasterem a fabrycznym kompem musi być mnożnik napięcia x2, działający odwrotnie do ww układu? Jeżeli tak, to moze posiadacie schemat?


Schemat który masz wyzej ma dzielnik /2 i mnożnik x2. To co z przepływki idzie na dzielnik a to co wychodzi z ecumastera idzie na mnoznik.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: JARO_Cz-wa »

rożek pisze:... co oznaczają minusowe wartości a plusowe?

Przykładowo biorąc pod uwage mape paliwa, jeśli do auta z ori wtryskami podepniesz EM i ustawisz wszystkie komórki na 0 to auto będzie jeździć jak przed montażem EM. Natomiast jeśli w jakimś zakresie chcesz ująć paliwa to przechodzisz na wartości z minusem, jak dolać to przechodzisz na plusowe.
W mapie zapłonu, analogicznie: albo przyspieszasz albo opóźniasz zapłon.
Obrazek
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: rożek »

a na bezpośrednim sterowaniu wtryskami co wpisuje? jak 2x większe wtryski to wystarczy że wpisze 50-(50%)?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: simon1989 »

Mam pytanie: jak podłączyć poprawnie ecumastera det II? Wtrysk to 1.5 mpi a zaplon 1.4 i.e.
Obrazek Obrazek
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: rożek »

zły schemat podałeś do 1.5mpi...
A żeby podłączyć ecumastera pod przepływke to musisz mieć dzielnik mnożnik napięcia na układzie lm358 i wtedy normalnie analog in1 analog out... jak chcesz sterować bezpośrednio wtryskiwaczami to musisz je zastąpić wysokoomowymi bo ecumaster nie uciągnie niskoomowych. Zapłonem tez nie będziesz mógł sterować bo jest nietypowe koło pasowe a i nie ma zewnętrznego modułu zapłonowego - można chyba rozłupać digiplexa i wlutować się bezpośrednio pod tranzystory ale nie wiem jak to dokładnie zrobić - moge podesłać fotke płytki digiplexa, może ktoś będzie wiedział co i jak.
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: simon1989 »

Jak zly? Jaki jest poprawny?
O mnozniku/dzielniku to wiem, tylko jeszcze nie mialem chwili zeby pojsc po taile i polutowac.
To mi napisala osoba z ecumastera:"
Mam pewien problem jak ugryzc problem schematu.

Ogolnie to powinno mniej wiecej wygladac tak:

Kompter z 1.5
Pin 9 ECU do pinu 1 swinki (+12V po stacyjce)
Pin 5 ECU do pinu 9 swinki (masa)

Ze schametu wynika ze przepustnica jest typu on off wiec nam sie nie
przyda. Mozliwosci sa dwie, albo przeplywomierz bedzie podpiety
dodatkowo jako deflection albo zewnetrznyu map sensor...

Dla przeplywomierza to bedzie:

Pin 7 ECU - przewod ten nalezy przeciac i koniec idacy od
przeplywomierza podpiac do pinow swinki 11 (Deflection) i 2 (analog 1 in)
Koniec idacy do ECU podpiac do pinu 12.

Teraz najwiekszy problem bedzie z zaplonem. Ze schematu wyglada ze to
modul zaplonowy w jaki soposob ustawia kat zaplonu (nie widze w 1.4
zadnego polaczenia komputera z modulem sterujacego katem zaplonu)

Z tego wnisokuje ze nalezy podpiac sie pod czujnik polozenia walu
idacego do modulu (do pinow 7 i 8)
Prawdopodobnie na jednym z tych pinow jest masa... Wtedy ten pin na
ktorym nie ma masy nalezy podpiac do pinu 7 swinki (Ignition #1 in) a
drugi koniec przewodu (idacy do modulu zaplonoweg) podpiac do pinu 4
(bipolar out).
W swince nalezy ustawic restar single signal (firmware 1.93) i ign #1
input level na low."
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ZibiUT »

Jak masz zapłon taki jak w 1,4 ie to się nie podepniesz bo tam jest taki nietypowy układ bolcy na kole zamachowym. 4 symetrycznie a 5 do sybnchronizacji chyba i to psuje zabawe. Można by właczyć sie międzi moduł a cewkę ale trzeba by jeszcze dołozyż albo dodatkowy moduł albo tranzystry bo ecumaster tego nie uciągnie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: simon1989 »

Jak to wyglada z dodatkowym modulem/tranzystorami? O co chodzi?
Wiem, ze wtryskiwacze sa be, ale dawke mozna regulowac po przez przeplywomierz.
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: rożek »

Obrazek

To jest schemat wtrysku od uno 1.5
Ale będzie problem nawet z czytaniem obrotów przez ecumastera. Nie można go podłączyć pod pin 11 digiplexa bo go spalisz, trzeba chyba przez jakiś tranzystor.
Ja mam zrobione tak ża w miejsce digiplexa wsadziłem digiplex med 447a to jest od gaźnikowego cinquecento, który obsługuje już dwie cewki dwubiegunowe, nie ma rozdzielacza zapłonu. Moduł ten ma pod pinem 3 wyjście cyfrowe obrotomierza i tam możesz podpiąć ecumastera - widzi wtedy obroty ale nie możesz regulować zapłonu - choć w wolnossaku i tak to nic nie daje.
Z tym zapłonem od cieniasa to prosta sprawa bo ma takie samo koło pasowe wystarczy poprzekładać kilka kabli we wtyczce.
Jest jeszcze lepsza wersja takiego zapłonu- digiplex med 445a od lanci 2.0 16v gdzie dodatkowo mamy wbudowany mapsensor ...tj to w zwykłym digiplexie.

Co do dzielnika mnożnika do przepływomierza to u mnie to nieciekawie działa - lepiej wychodzi sterowanie bezpośrednie wtryskami. Możesz wsadzić całą listwe od uno turbo wtedy masz wysokoomowe i ecumaster bez problemu obsłuży bezpośrednio cztery wtryskiwacze.
Ale ja bym wolał zostać przy niskoomowych bo są szybsze i przy czasach wtrysku poniżej 2ms na wolnych obrotach nie plują tak jak wysokoomowe - to też pewnie dlatego w uno turbo jest tama mała wydajność wtryskiwaczy w porównaniu z tymi od 1,5 gdzie mają chyba 220cc....
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: simon1989 »

Ok, ale w 1.4ie czujnik obr. jest na kole zamachowym, a nie pasowym. Czy kolo pasowe w uno jest tak "identyczne" w stosunku do tego z cieniasa, ze potrzebny jest tylko czujnik?
Mam prosbe. Jak masz schemat ideowy wtrysku, z ktorego pochodzi Twoj zaplon to wrzuc go tu, bo w etechu zle pokazuje.
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: rożek »

simon1989 pisze:Ok, ale w 1.4ie czujnik obr. jest na kole zamachowym, a nie pasowym. Czy kolo pasowe w uno jest tak "identyczne" w stosunku do tego z cieniasa, ze potrzebny jest tylko czujnik?
Mam prosbe. Jak masz schemat ideowy wtrysku, z ktorego pochodzi Twoj zaplon to wrzuc go tu, bo w etechu zle pokazuje.


skoro digiplex 434 działa na wieńcu przy kole pasowym od uno 1.5 gdzie mamy 4symetryczne zęby +1 a uno 1.4 działa z tym samym digiplexem tyle że zęby są od tyłu na zamachu też 4+1 to powinno działać.

Obrazek
to jest od lanci - cienias ma to samo tyle że nie ma mapsensora
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: adrian055 »

hej wlasnie nabylem det3 i mam pytanie gdzie znajde schemat do PGT;>? moze ktos ma;>? szukalem i cos nie moge sie doszukac
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: Lui »

to samo co smt6 z tym że z deflection to lepiej podpiąć się pod mapsensor bezpośrednio w komputerze
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: adrian055 »

no i nie jest to tak łatwo mam schemat smt6 i det 2 , i jakos nie moge podlaczyc det3 do punta GT, moze mi ktos pomoc , piny z det3 jakos inne sa niz w smt6 i det2 chbya ze ja juz zaspany w tym garazu bylem:D chodzi mi o sterowanie paliwem i zaplonem, i jak narazie podlaczenie przeplywki , potem zmienie na mapa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ZibiUT »

Jeżeli podłaczysz się przy komputerze ze wszystkim to:

- rozcinasz przewód idący z pinu 3 przepływki i łączysz z pinem 13 DET3 a do drugiej częsci przewodu co idzie do pinu 7 ECU podłączasz pin 17 DET3
- rozcinasz przewód idący do pinu 47 do ECU i podłaczasz do pinu 9 DET3 a do drugiej cześci dajesz pin 5 z DET3
- pin 37 ECU to + po stacyjce i dajesz go na pin 1 DET3
- pin 14,19,24 ECU to masy i dajesz na pin 11 DET3

Pytanie teraz co bedziesz mieć jako deflection. Jezeli mapsensor zewnętrzny to do pinu np 14 DET3 dajesz pin sygnałowy, pin 12 DET3 zasilanie mapsensora no i masa z masy DET3.

Pamietaj aby nie stosować za długich przewodów do DETa szczególnie od czujnika zapłonu. Ja daje takie 20-30cm

W sofcie w setup-> scales configuration przy analog2 klikasz na load i wybierasz MPX4250 i potem OK, w ignition configuration ustawiasz Retard/Advance 60-2 , na dole ile jest odcinka ewentualnie 100 obr wiecej i OK. Wszystko to oczywiście przy właczonym zapłonie. Następnie klikasz 4 ikonę od lewej aby zapisac ustawienia w DET. Po tej operacji możesz sprawdzić czy odpala. Jak tak to fajnie a jak nie to zobacz czy silnik widzi obroty krecenia w logach lub w prawym dolnym rogu w RPM coś sie pokazuje przy kreceniu.
Niestety det3 długo łaczy się z kompem a wiec musisz przekrecić kluczyk i poczekać chwile aż pojawi sie komunikat czy sciągnać mapy z DET. Klikasz OK i dopiero zaczynasz klecenie rozrusznikiem.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ