Nie wiem, czy w dział się wstrzele, ale mam kilka pytan...
Chodzi mi o ten elektrozawór (trzy rurki i kostka - taki bączek) od sterowania WestGate w Punto.
Gdy go ostatnio wypiąłem (elektrycznie) to doładowanie kończyło się naokolicach 1/4 skali, a do tego auo trochę głośniej pracowało. Domyślam się wiec, że bez napięcia ten zawór przepuszcza całe ciśnienie z turbo do akutatora. Słusznie?
Czyli gdybym chciał zrobić sobie przycisk "wyłączający" częsciwowo doładowanie, to odłączając ten zawór niczego bym nie zepsół - ewentualnie zwiększył bym żywotność turbo i silnika, tak?
A co się dzieje gdy jest pod napięciem?
I dalej - jak jest ten zawór sterowany? Myślałem o elektrycznym MBC, który odpinał by z niego napięcie gdy cisnienie przekroczy zadaną wartość i podłączał gdy jest niższe...
Czy to go nie zabije? Jest on normalnie zasilany 12V?
Będę wdziećzny za odpowiedź, bo chcę sobie zrobić w autku pokrętło z wyborem trybu pracy (np. auto, soft, medium, racing) i gdyby dało sie tak po prostu strować tym zaworem to byłoby to całkiem nietrudne
[PGT] Elektrozawór od WG
[PGT] Elektrozawór od WG
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: [PGT] Elektrozawór od WG
Sil pisze:Nie wiem, czy w dział się wstrzele, ale mam kilka pytan...
Chodzi mi o ten elektrozawór (trzy rurki i kostka - taki bączek) od sterowania WestGate w Punto.
Gdy go ostatnio wypiąłem (elektrycznie) to doładowanie kończyło się naokolicach 1/4 skali, a do tego auo trochę głośniej pracowało. Domyślam się wiec, że bez napięcia ten zawór przepuszcza całe ciśnienie z turbo do akutatora. Słusznie?
Wychodzi na to, że tak
Sil pisze:Czyli gdybym chciał zrobić sobie przycisk "wyłączający" częsciwowo doładowanie, to odłączając ten zawór niczego bym nie zepsół - ewentualnie zwiększył bym żywotność turbo i silnika, tak?
Raczej nie, dlatego że zalewał byś paliwem samochód i nie jechał by on.
Sil pisze:A co się dzieje gdy jest pod napięciem?
I dalej - jak jest ten zawór sterowany? Myślałem o elektrycznym MBC, który odpinał by z niego napięcie gdy cisnienie przekroczy zadaną wartość i podłączał gdy jest niższe...
Czy to go nie zabije? Jest on normalnie zasilany 12V?
Jest sterowany przez komputer. Jezeli bedzie już odpowiednie ciśnienie w kolektorze to komp otwiera zaworek, jak spadnie to zamuka i tak ciągle.
Sil pisze:
Będę wdziećzny za odpowiedź, bo chcę sobie zrobić w autku pokrętło z wyborem trybu pracy (np. auto, soft, medium, racing) i gdyby dało sie tak po prostu strować tym zaworem to byłoby to całkiem nietrudne
No to baw się ale chyba nie ma sensu.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Mam wrażenie że coś siadło i nie steruje komputer cisnieniem jak trzeba... tzn coś na pewno siadło, tylko nie wiem co
Miałbym okazję sprawdzić, zastępując komputer swoim sterowaniem, czy to nie tu leży problem.
Zastanawiam się tylko, czy nie zaszkodzi temu zaworowi gdy będę mu podłączał i zabierał 12V np. przez jakiś tyrystorek lub coś.
Dlaczego miałoby zalewać silnik na odpietym kablu? Akutator AFAIK steruje raczej ilością spalin przepływających rzez łopatki turbiny. Nad wtyrskiem czuwa przepływomierz, więc dla otwartego zaworu komputer myślałby po prostu, że jest mniejsze doładowanie, a ja zaoszczędziłbym na paliwie
Miałbym okazję sprawdzić, zastępując komputer swoim sterowaniem, czy to nie tu leży problem.
Zastanawiam się tylko, czy nie zaszkodzi temu zaworowi gdy będę mu podłączał i zabierał 12V np. przez jakiś tyrystorek lub coś.
Dlaczego miałoby zalewać silnik na odpietym kablu? Akutator AFAIK steruje raczej ilością spalin przepływających rzez łopatki turbiny. Nad wtyrskiem czuwa przepływomierz, więc dla otwartego zaworu komputer myślałby po prostu, że jest mniejsze doładowanie, a ja zaoszczędziłbym na paliwie
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
DeviL pisze:Raczej zaworek mogl pasc niz komputer , bo jakby komp padl to bys nie odpalil auta
A te zaworki jak nie dzialaja to nie drgaja (mozna to poczuc dotykajac) i wtedy ograniczeniem boostu jest WG
Nie mówie, że cały komp padł, ale coś jest nieteges
Ale skoro po odłączeniu ładuje 1/4 skali, a po podłączeniu ładuje więcej to zaworek jest chyba ok... Jak by padł, to by nie było różnicy... Czy się mylę?
Ma ktoś schemat tego zaworu - tzn. co on konkretnie robi i co z czym kiedy łączy?
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
Czyli nie zepsuję nic nawet jak się zacznę bawić.
Komputer to nie problem, można mu na pewno jakiekolwiek podobne obciążenie podać, które będzie emulowało zawór, a sam zawór mogę sobie sterować tak jak chciałem przez jakiś tyrystor
Jak znajdę chwilę, to się pobawie
Komputer to nie problem, można mu na pewno jakiekolwiek podobne obciążenie podać, które będzie emulowało zawór, a sam zawór mogę sobie sterować tak jak chciałem przez jakiś tyrystor
Jak znajdę chwilę, to się pobawie
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.