[PGT] Elektrozawór od WG

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

[PGT] Elektrozawór od WG

Post autor: Sil »

Nie wiem, czy w dział się wstrzele, ale mam kilka pytan...

Chodzi mi o ten elektrozawór (trzy rurki i kostka - taki bączek) od sterowania WestGate w Punto.
Gdy go ostatnio wypiąłem (elektrycznie) to doładowanie kończyło się naokolicach 1/4 skali, a do tego auo trochę głośniej pracowało. Domyślam się wiec, że bez napięcia ten zawór przepuszcza całe ciśnienie z turbo do akutatora. Słusznie?
Czyli gdybym chciał zrobić sobie przycisk "wyłączający" częsciwowo doładowanie, to odłączając ten zawór niczego bym nie zepsół - ewentualnie zwiększył bym żywotność turbo i silnika, tak?

A co się dzieje gdy jest pod napięciem?
I dalej - jak jest ten zawór sterowany? Myślałem o elektrycznym MBC, który odpinał by z niego napięcie gdy cisnienie przekroczy zadaną wartość i podłączał gdy jest niższe...
Czy to go nie zabije? Jest on normalnie zasilany 12V?

Będę wdziećzny za odpowiedź, bo chcę sobie zrobić w autku pokrętło z wyborem trybu pracy (np. auto, soft, medium, racing) i gdyby dało sie tak po prostu strować tym zaworem to byłoby to całkiem nietrudne :D
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] Elektrozawór od WG

Post autor: ZibiUT »

Sil pisze:Nie wiem, czy w dział się wstrzele, ale mam kilka pytan...

Chodzi mi o ten elektrozawór (trzy rurki i kostka - taki bączek) od sterowania WestGate w Punto.
Gdy go ostatnio wypiąłem (elektrycznie) to doładowanie kończyło się naokolicach 1/4 skali, a do tego auo trochę głośniej pracowało. Domyślam się wiec, że bez napięcia ten zawór przepuszcza całe ciśnienie z turbo do akutatora. Słusznie?


Wychodzi na to, że tak


Sil pisze:Czyli gdybym chciał zrobić sobie przycisk "wyłączający" częsciwowo doładowanie, to odłączając ten zawór niczego bym nie zepsół - ewentualnie zwiększył bym żywotność turbo i silnika, tak?


Raczej nie, dlatego że zalewał byś paliwem samochód i nie jechał by on.


Sil pisze:A co się dzieje gdy jest pod napięciem?
I dalej - jak jest ten zawór sterowany? Myślałem o elektrycznym MBC, który odpinał by z niego napięcie gdy cisnienie przekroczy zadaną wartość i podłączał gdy jest niższe...
Czy to go nie zabije? Jest on normalnie zasilany 12V?


Jest sterowany przez komputer. Jezeli bedzie już odpowiednie ciśnienie w kolektorze to komp otwiera zaworek, jak spadnie to zamuka i tak ciągle.



Sil pisze:
Będę wdziećzny za odpowiedź, bo chcę sobie zrobić w autku pokrętło z wyborem trybu pracy (np. auto, soft, medium, racing) i gdyby dało sie tak po prostu strować tym zaworem to byłoby to całkiem nietrudne :D


No to baw się ale chyba nie ma sensu.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

Mam wrażenie że coś siadło i nie steruje komputer cisnieniem jak trzeba... tzn coś na pewno siadło, tylko nie wiem co :)

Miałbym okazję sprawdzić, zastępując komputer swoim sterowaniem, czy to nie tu leży problem.
Zastanawiam się tylko, czy nie zaszkodzi temu zaworowi gdy będę mu podłączał i zabierał 12V np. przez jakiś tyrystorek lub coś.

Dlaczego miałoby zalewać silnik na odpietym kablu? Akutator AFAIK steruje raczej ilością spalin przepływających rzez łopatki turbiny. Nad wtyrskiem czuwa przepływomierz, więc dla otwartego zaworu komputer myślałby po prostu, że jest mniejsze doładowanie, a ja zaoszczędziłbym na paliwie :)
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Raczej zaworek mogl pasc niz komputer , bo jakby komp padl to bys nie odpalil auta :twisted:
A te zaworki jak nie dzialaja to nie drgaja (mozna to poczuc dotykajac) i wtedy ograniczeniem boostu jest WG
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

DeviL pisze:Raczej zaworek mogl pasc niz komputer , bo jakby komp padl to bys nie odpalil auta :twisted:
A te zaworki jak nie dzialaja to nie drgaja (mozna to poczuc dotykajac) i wtedy ograniczeniem boostu jest WG


Nie mówie, że cały komp padł, ale coś jest nieteges ;)
Ale skoro po odłączeniu ładuje 1/4 skali, a po podłączeniu ładuje więcej to zaworek jest chyba ok... Jak by padł, to by nie było różnicy... Czy się mylę?

Ma ktoś schemat tego zaworu - tzn. co on konkretnie robi i co z czym kiedy łączy?
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

ma na stale podpiete 12 i sterowanie czestotliwosciowe. jesli jest roznica na odpietym tzn. ze dziala 0 natomiast komputer jego odpiecie zapisuje jako blad.
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

Czyli nie zepsuję nic nawet jak się zacznę bawić.
Komputer to nie problem, można mu na pewno jakiekolwiek podobne obciążenie podać, które będzie emulowało zawór, a sam zawór mogę sobie sterować tak jak chciałem przez jakiś tyrystor :)

Jak znajdę chwilę, to się pobawie :D
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
ODPOWIEDZ