Autodiagnoza

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

omagi pisze:Mam pytanko czy błąd 1255 czyli Sygnał czujnika identyfikacji cylindra to źle ustawiony czujnik czy zwalony. Jest jeszcze taki błąd ale ja go nie mam 2124 Czujnik identyfikacji cylindra. Czym te błędy się różnią ?
Odpowie mi ktoś na moje pytanie?
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Autodiagnoza

Post autor: hz10 »

no przeca w zawierciu nie brakuje speców od turbo, nie możesz podjechać?tak na poważnie to oznacza nie poprawne działanie czujnika co z kolei moze być spowodowane jego śmiercią lub błędnym ustawieniem. zakładam że jest dobrze ustawiony więc jest zepsuty :mrgreen:
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

hz10 pisze:no przeca w zawierciu nie brakuje speców od turbo, nie możesz podjechać?tak na poważnie to oznacza nie poprawne działanie czujnika co z kolei moze być spowodowane jego śmiercią lub błędnym ustawieniem. zakładam że jest dobrze ustawiony więc jest zepsuty :mrgreen:
Tak jak odepne klemy od akumulatora to blad dalej jest nawet bez odpalania czyli pewnie bledne informacje od niego dostaje. Czy przez to może samochód chodzić słabiej? Moc niby ma ale mało po podkreceniu turbiny na jakies 1.3bara powino na 2 i pewnie na 3 obracac kolami na mokrym. A tu nic moze przez chwilke wpadnie w poslizg na 2 ale zaraz lapie przyczepność xD

Dziś zaczoł gasnąć to znaczy jak zacznę pycić to jak puszcze noge z gazu to czasami zaczyna z 2 razy falowac i gasnie? wczesniej tak nie mialem nastop trzymal dobre obroty? I jak jechalem tak z 4500 obr w 1/3 trzymam gaz i nagle puszczam i dodaje to mi szczela z wydechu Hmm

Czym to może być spowodowane ??????????
A i jeszcze jedno? Co się powinno dziać po odpięciu sądy? bo ja nie zauważyłem zmian przy podpieciu i odpieciu ?
Ostatnio zmieniony pn lut 07, 2011 8:29 am przez omagi, łącznie zmieniany 2 razy.
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: uniak 1.4T »

powinien ch8ja jechac, szarpac, gasnąc i walic w wydech tez moze, w zasadzie jakbys tak ruszył głowka a nie w ciemno walił na forum post za postem to sam sobie odpowiedziałes kolego
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

Ale co się dzieje jak jest zwalony czujnik hella a co ja sonda? Czy po odłączeniu jej powinno się coś znacząco dziać ?

A szarpać nie szarpie. Jak chodzi na wolnych obrotach to chodzi równo. Nie faluje ani nic dopiero jak np. pujde do odcinki na 2 to jak puszcze go na luz to czasami spada normalnie, a czasami tak spadnie do 500 obr podniesie sie do 1300 i jescze raz tak samo i sie uspokaja na 950 obr a czasami nie faluje tylko spada do 500 jakas sekunda i gasnie ?

Dodam że była wymieniana uszczelka pod głowicą, remont głowicy i wymiana wałka (seryjny). Oraz ustawiony czujnik hella na znacznik czyli takie długie nacięcie na plastikowej szybce z malym nacieciem na kółku po środku niebieskiego malowania.

Hmm nie wiem za co się zabrać i jak sprawdzić czy to to.

Po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy zmieniają się obroty
Po odłączeniu takiego jak by krokowca na kolektorze ssącym co reguluje wolne obroty zaczynaja rosnac i falowac po podlaczeniu normuje sie i jest ok.
Po wypięciu przeplywki na wolnych obrotach gaśnie a na wyższych zaczyna bulgotać.

Więc sądzę że to jest ok.

Nieszczelności raczej nie ma bo jak ustawie mbc na maxa to laduje do czerwonego czyli ponad 1.6 bara ( aktualnie ustawione na jakies 1.4bara)

Od czego zacząć sprawdzać i w jaki sposób ?

To strzelanie to mi tam nawet nie przeszkadza bo nawet jest fajne w nocy leci ogien z rury :) ale wiem że tak raczej nie powinno być.
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Autodiagnoza

Post autor: simon1989 »

Zaczalbym od podmianki lambdy.
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

simon1989 pisze:Zaczalbym od podmianki lambdy.
A da się ją sprawdzić bez podmiany bo musiał bym nową kupić ?
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: goofer007 »

omagi pisze:Ale co się dzieje jak jest zwalony czujnik hella
Hella to może być kierunkowskaz do golfa. Jak czujnik to halla raczej.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Autodiagnoza

Post autor: simon1989 »

omagi pisze:
simon1989 pisze:Zaczalbym od podmianki lambdy.
A da się ją sprawdzić bez podmiany bo musiał bym nową kupić ?
Oscyloskopem u elektronika samochodowego.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Autodiagnoza

Post autor: turbomaniak »

Chcialem zrobic Ci punto do porzadku za marne pieniadze, olales mnie wiec radz siobie sam :!:
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

turbomaniak pisze:Chcialem zrobic Ci punto do porządku za marne pieniadze, olales mnie wiec radz siobie sam :!:
Uszczelkę zrobił mi Paweł (rodzina). Powiedziałem mu jak ustawić ten czujnik i razem ustawiliśmy na znak. Wiesz rodzina ma pierwszeństwo. Gdyby on mi tego nie zrobił to bym się do ciebie odezwał. I to co się z nim dzieje to nie wina uszczelki bo już nic nie przedmuchuje.

Jeśli czujnik jest ustawiony na znaki a błąd nie znika to pewnie czujnik zwalony.
A odnośnie tego gaśnięcia to może być to przez to że mam zasłonięty ic i za gorące powietrze leci ? Bo jak jest zimniejszy albo bardzo spokojnie jade to jest ok ale jak wcisne to po jakims czasie zaczyna falowac itp.

Jeśli się nie obraziłeś o to że uszczelki nie zrobiłem u ciebie to możesz mi w sprawach elektryki pomóc. :)
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

Dziś sprawdziłem czy to nie przepływka. Po odpięciu samochud zaczoł nierówno pracować gasnąć ale jakoś dałem radę się nim przejechać, no i całkowity brak mocy. Przy ok 4500 obr zaczoł szarpać i jak by pierdzieć i po chwilce troszke lepiej i to samo. Po podpięciu spowrotem szaczoł normalnie przyśpieszać (to znaczy jak wcześniej). Czyli pewnie to nie przepływka.

Czy trudna sprawa wymienić ten czujnik halla i ile by taki mniej więcej kosztował. Bo albo źle go ustawiłem albo jest zepsuty.
I pytam się jeszcze raz powinien być ustawiony na tej szybce na tą kreskę od góry do dołu szybki czy na tym mniejszym nacięciu?
Załączniki
Aktualne ustawienie czujnika na większą kreskę.
Aktualne ustawienie czujnika na większą kreskę.
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Autodiagnoza

Post autor: JARO_Cz-wa »

omagi pisze:Dziś sprawdziłem czy to nie przepływka. Po odpięciu samochud zaczoł nierówno pracować gasnąć ale jakoś dałem radę się nim przejechać, no i całkowity brak mocy. Przy ok 4500 obr zaczoł szarpać i jak by pierdzieć i po chwilce troszke lepiej i to samo. Po podpięciu spowrotem szaczoł normalnie przyśpieszać (to znaczy jak wcześniej). Czyli pewnie to nie przepływka.

Czy trudna sprawa wymienić ten czujnik halla i ile by taki mniej więcej kosztował. Bo albo źle go ustawiłem albo jest zepsuty.
I pytam się jeszcze raz powinien być ustawiony na tej szybce na tą kreskę od góry do dołu szybki czy na tym mniejszym nacięciu?
Do tej z prawej strony (tej która jest skosem)
Obrazek
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: omagi »

JARO_Cz-wa pisze:
omagi pisze:Dziś sprawdziłem czy to nie przepływka. Po odpięciu samochud zaczoł nierówno pracować gasnąć ale jakoś dałem radę się nim przejechać, no i całkowity brak mocy. Przy ok 4500 obr zaczoł szarpać i jak by pierdzieć i po chwilce troszke lepiej i to samo. Po podpięciu spowrotem szaczoł normalnie przyśpieszać (to znaczy jak wcześniej). Czyli pewnie to nie przepływka.

Czy trudna sprawa wymienić ten czujnik halla i ile by taki mniej więcej kosztował. Bo albo źle go ustawiłem albo jest zepsuty.
I pytam się jeszcze raz powinien być ustawiony na tej szybce na tą kreskę od góry do dołu szybki czy na tym mniejszym nacięciu?
Do tej z prawej strony (tej która jest skosem)
Ok czyli do tej krótszej kreski na szybce xD A ja ustawiłem na ta większą. ( dwie są pod skosem, ta wieksza mniej a ta mala to jest prawie calkiem po prawej stronie)
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: Autodiagnoza

Post autor: megazord »

Człowieku zlituj się bo twoich postów nie da się czytać :shock: Jak można napisać "samochud"? :niewiem:
ODPOWIEDZ