Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Wt lis 13, 2018 9:51 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 1:14 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
Bedzie tragicznie bez dobrze zrobionej konwersji, oczywiscie chodzi mi o FIT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 1:17 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Wszystko jasne Powoli będę się z tym bawił :D

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 2:16 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
A na czym stroiłeś do tej pory?
Rób FIT, przy konwersji ważne, aby w miarę dobrze ogarnąć wolne obroty, żeby zawór wolnych obrotów nie świrował.
Do MapSwitcha po konwersji wepnij sobie sondę, żeby mieć jakaś korekcję, jak turbomaniak napisał w trzeba wybrać Modify zero przy Analog Out.
Czasy wtrysku na wolnych można sobie "dobrać" przez dobór Dividera, nawet 630ccm w full groupie da się stabilnie wystroić na wolnych w 1.6; oczywiście dochodzi kwestia wałka rozrządu, stopnia sprężania, itp., więc nie każdy przypadek da się ogarnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 2:22 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
det3 (świnia) + maf 3 cale większe wtryski i to wystarczało.
co do czasów wtrysku to boje się o LPG żeby mi później chciało to chodzić
A ta mapę po konwersji będę mógł sobie w razie potrzeby korygować w trybie FI

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 2:54 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): Wt gru 07, 2004 10:20 pm
Posty: 1293
Lokalizacja: krakooff
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Jak dobrze dostroisz PB i ustawisz Divider, to raczej bez problemu LPG(to i tak dalej będzie w sekwencji) też pójdzie po tym, szczególnie, że ECU nie jest zbyt zaawansowane diagnostycznie i nie będzie protestowało wiecznym trybem awaryjnym:)
Mapę konwersji możesz zmodyfikować w każdej chwili, ale nie mając już przepływki(Analog In do podglądu) na pokładzie, trudniej będzie wyczuć co potrzeba zrobić.
Ważne, aby przed konwersją maksymalnie sprecyzować przedział Deflection(czyli zakres MapSensora w Twoim wypadku), żeby nie tracić "rozdzielczości" mapy. W FI możesz już sobie sam zdefiniować jak ma wyglądać podziałka obciążenia:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 9:19 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
divider ustawie na 1 albo 2 to zależny jak to będzie pracować, czy w miarę stabilnie czy nie i jakę czasy wyjdą ale to będę mógł spróbować tak i tak .
Co do mapy konwersji to ja to zrobiłem tak, ze wykorzystałem loga z przed kilku miesięcy dość długi log, przy upalaniach i hamowaniach silnikiem . Klikiem na maf do map mapa wyszła fajnie zapełniona o taka https://naforum.zapodaj.net/1eb841efc3f4.png.html" , i odłączyłem przeplywke zwarłem styki do masy ustawiłem sobie analog out ofset na maksa 2,47v. zacząłem tak poprawiać mape aby motor się zbierał i jechał . trochę podglądałem koretky ecu po sondzie i to wszystko.

Cały szkopuł w moim przypadku, polega na tym ze nie jestem w stanie teraz zrobić dobrego loga, bo na krótkim dolocie przepływomierz strasznie mąci przy schodzeniu z obrotów. I podpieranie się napięcie na an in w stosunku do an out da mi falowanie nisku afr przy schodzeniu i gaśniecie w efekcie wyjdzie kijowa mapa konwersji.

Kurde jak bym wiedział ze skrócony dolot tak wpłynie na wskazania MAF, to bym na starym kolektorze zrobił logi i miał bym pewność . Teraz trzeba coś wykminić :?

Co do Deflection(czyli zakres MapSensora ) to jest ok od -0,75 hamowanie silnikiem do1,5b bo tyle seryjny map ogarnia, a w piku i tak dmucham więcej , jak bym ustawił na 1b to wtedy rozdzielczość by mi wzrosła i zapewnie można by było to lepiej dokładniej ustawić. Ale znowu na takim doładowaniu to huj-a nie jazda słabego ma kopa :mrgreen:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 11:58 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
I jak tam? Byly juz jakies testy? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 12:17 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Nie jeszcze nie :roll: bo kurde na wewnątrz -15 a w garażu nie chce smrodzić spalinami ,
Dzisiaj bym przerobił wiązkę na FI ale nie wiem czy z ta mapa konwersji będzie to chodzić

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 12:22 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
No to wsiadaj w samochod i rob nowa konwersje, z wolnymi orotami a dokladniej z zejsciem na wolne poradzisz sobie tak jak pisalem, dluga gorka i hamujesz silnikiem do obrotow jak na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 12:25 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 364
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Ale mam problem taki ze na krótkim dolocie przeplywka właśnie w tym momencie hamowania podbija napięcie , i afr leci na 10 =falowanie i gaśnie. A wtedy mapa wyjdzie chyba nie za ciekawa ?

A ciul idę spróbować skupie się najbardziej na podciśnieniach i hamowaniem silnikiem :D A bova mam odłączyć aby nie upuszczał :?: :?:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Ostatnio edytowano Wt lut 27, 2018 12:30 pm przez punto 1.6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 12:30 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 992
Lokalizacja: SZA
Nie bedziesz mial tego problemu jesli zrobisz tak jak pisze, nic nie bedzie podbijalo przeplywu. Jestes na gorce, puszczas gaz i ladnie logujesz wartosc z przeplywki az do wolnych obrotow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL