Skrzynia biegów do seicento/pgt
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lut 19, 2017 2:25 pm
- Miejscowość: Poznań
- Auto: Inne
Skrzynia biegów do seicento/pgt
Witam
Chciałbym zacząć przygodę z mechaniką i spędzić kupę czasu nad jakimś projektem i sporo się nauczyć
Znalazł się u mnie skasowany samochód punto gt z całkiem zdrową jednostką.
Pomyślałem,ze wsadzę te silnik do mojego cieniasa i aktualnie poszukuje informacji i tworzę plan przygotowawczy.
Jest dużo przeróbek i mam tego świadomość,lecz jest sprawa która sprawia mnie o zakłopotanie :/
A mianowicie,
Czy potraficie mi doradzić jak rozwiązać problem z skrzynią biegów do tego auta?
Jest jakaś skrzynia biegów która będzie pasowała bez większych przeróbek?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki,POZDRAWIAM
Chciałbym zacząć przygodę z mechaniką i spędzić kupę czasu nad jakimś projektem i sporo się nauczyć
Znalazł się u mnie skasowany samochód punto gt z całkiem zdrową jednostką.
Pomyślałem,ze wsadzę te silnik do mojego cieniasa i aktualnie poszukuje informacji i tworzę plan przygotowawczy.
Jest dużo przeróbek i mam tego świadomość,lecz jest sprawa która sprawia mnie o zakłopotanie :/
A mianowicie,
Czy potraficie mi doradzić jak rozwiązać problem z skrzynią biegów do tego auta?
Jest jakaś skrzynia biegów która będzie pasowała bez większych przeróbek?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki,POZDRAWIAM
- chemmist
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
a czy silnik z GT nie jest przypadkiem za wysoki do seicento? Kiedyś powstało cinquecento z silnikiem z UT i już było na styk z tego co pamiętam.komandos5320 pisze:Witam
Chciałbym zacząć przygodę z mechaniką i spędzić kupę czasu nad jakimś projektem i sporo się nauczyć
Znalazł się u mnie skasowany samochód punto gt z całkiem zdrową jednostką.
Pomyślałem,ze wsadzę te silnik do mojego cieniasa i aktualnie poszukuje informacji i tworzę plan przygotowawczy.
Jest dużo przeróbek i mam tego świadomość,lecz jest sprawa która sprawia mnie o zakłopotanie :/
A mianowicie,
Czy potraficie mi doradzić jak rozwiązać problem z skrzynią biegów do tego auta?
Jest jakaś skrzynia biegów która będzie pasowała bez większych przeróbek?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki,POZDRAWIAM
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lut 19, 2017 2:25 pm
- Miejscowość: Poznań
- Auto: Inne
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Tak jest za wysoki,ale da się z tym poradzić.ew wytnie się prostokąt w masce ^^ Jazda pewnie takim 750kg sc z tym silnikiem jest bardzo przyjemna.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Ale po co pchać się w taka rzeźbę dla 130koni . Po montażu okaże się że silnik to kupa, albo coś nie działa i tylko się będziesz wkurwiał. Rozumiem ze silnik z PGT masz za freee .
PS- Tyle samo albo i więcej będzie z 1,2 8vT i nie musisz wszystkiego przerabiać, bo skrzynia półośki poduszki wybieraki i pełno duperelek zostanie seryjnie.
A jak chcesz coś się podszkolić to wkładaj 1,4 16Vi to zaturbic, siadzie bez przerabiana na seryjna skrzynie
PS- Tyle samo albo i więcej będzie z 1,2 8vT i nie musisz wszystkiego przerabiać, bo skrzynia półośki poduszki wybieraki i pełno duperelek zostanie seryjnie.
A jak chcesz coś się podszkolić to wkładaj 1,4 16Vi to zaturbic, siadzie bez przerabiana na seryjna skrzynie
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lut 19, 2017 2:25 pm
- Miejscowość: Poznań
- Auto: Inne
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Tylko zobacz też,że seryjna jednosta 1.2 8v nie wytrzyma takiej mocy. Aby przygotować ją muszę zakuć silnik i odprężyć go,a to nie jest tania sprawa :/ a nie chce kupować gotowych silników,bo chcę stworzyć coś swojego.
1.4 t-jet też jest trudnym swapem i musiałbym mieć ok. 10k na silnik,osprzęt,strojenie i resztę części.
1.4 8v mam za free z całym osprzętem i silnik pali i jest w dobrej kondycji.Zregeneruje mu tylko turbo i bedzie miodzio.
Wystarczy,że dogram skrzynie do niego,a z resztą się pobawie i zrobie to
Zależy mi też zeby zrobić coś bardziej nietypowego,bo cc i sc z silnikiem 1.2 8v/1.2 16v/1.4 16v/t-jet jest pełno.
Jeśli nie ma jakieś pasującej skrzyni,to się trochę zmartwie :/
1.4 t-jet też jest trudnym swapem i musiałbym mieć ok. 10k na silnik,osprzęt,strojenie i resztę części.
1.4 8v mam za free z całym osprzętem i silnik pali i jest w dobrej kondycji.Zregeneruje mu tylko turbo i bedzie miodzio.
Wystarczy,że dogram skrzynie do niego,a z resztą się pobawie i zrobie to
Zależy mi też zeby zrobić coś bardziej nietypowego,bo cc i sc z silnikiem 1.2 8v/1.2 16v/1.4 16v/t-jet jest pełno.
Jeśli nie ma jakieś pasującej skrzyni,to się trochę zmartwie :/
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lut 19, 2017 2:25 pm
- Miejscowość: Poznań
- Auto: Inne
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Zapewne bedę musiał wsadzać oryginalną skrzynie,więc łapy trzeba będzie przerobić i pomyśleć nad półośkami.
Muszę jakoś wsadzić półośki z 1.1 do oryginalnej skrzyni z 1.4. Da się to jakoś rozwiązać?
Chciałbym uniknąć zmieniania zwrotnic i cięcia półośki z 1.4 gt.
Muszę jakoś wsadzić półośki z 1.1 do oryginalnej skrzyni z 1.4. Da się to jakoś rozwiązać?
Chciałbym uniknąć zmieniania zwrotnic i cięcia półośki z 1.4 gt.
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Jedyną sensowną opcją do CC/SC jest T-jet. Tę jednostkę też można zrobić z polotem:) ->http://www.adrenalinemotorsport.pl/gara ... m-i-480-nm
Na półosie, łapy i dostosowanie komory pod starego SOHCa wydasz górę pieniędzy/stracisz mnóstwo czasu, wóz będzie bardziej podsterowny z tym silnikiem; a jeśli kiepsko ustawisz silnik w komorze to przy max skręcie w prawo, lewe koło będzie obcierało o "dupkę" skrzyni.
Jak już rzeźbić, to chociaż dla jakiegoś 2.0 16VT, roboty tyle samo, a możliwości rozwoju większe:)
Jeśli chcesz zrobić coś ciekawego z silnikiem z PGT, pobawić się mechaniką i spędzić trochę czasu nad projektem, to zaszczep to do Fiata 128, Fiata X1/9, Zastavy 1100, Yugo Koral, itp; tam ten silnik ze skrzynią siada prawie P&P:)
Na półosie, łapy i dostosowanie komory pod starego SOHCa wydasz górę pieniędzy/stracisz mnóstwo czasu, wóz będzie bardziej podsterowny z tym silnikiem; a jeśli kiepsko ustawisz silnik w komorze to przy max skręcie w prawo, lewe koło będzie obcierało o "dupkę" skrzyni.
Jak już rzeźbić, to chociaż dla jakiegoś 2.0 16VT, roboty tyle samo, a możliwości rozwoju większe:)
Jeśli chcesz zrobić coś ciekawego z silnikiem z PGT, pobawić się mechaniką i spędzić trochę czasu nad projektem, to zaszczep to do Fiata 128, Fiata X1/9, Zastavy 1100, Yugo Koral, itp; tam ten silnik ze skrzynią siada prawie P&P:)
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: Skrzynia biegów do seicento/pgt
Wszystko custom. Nic pasować nie będzie, ani łapy, ani półosie, elektryka na szczęście prosta więc do ogarnięcia. Ogólnie silnik gabarytowo dość duży w porównaniu do fire'owskiego 1.4 więc raczej do jazdy na wprost. Przemyśl to raz jeszcze bo za koszt łap i półosi i zwrotnic masz pewnie tjeta, a potem o wiele wdzięczniejszą robotę.
ziuzio, przy 2.0 to pewnie jeszcze cięcie grodzi/podłużnic by się zmieścił.
ziuzio, przy 2.0 to pewnie jeszcze cięcie grodzi/podłużnic by się zmieścił.