Forum Uno Turbo i Punto GT

www.unoturbo.pl , www.puntogt.pl
Teraz jest Pn gru 10, 2018 7:06 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 2:16 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Panowie czy takie turbo zabangla w 1.6 8v :?:, a w przyszłości wleciało by do 1.6 16v.
Z mapy takie coś mi wyszło jeżeli dobrze to liczę :mrgreen:
strona gorąca to raczej 8 cm2 = 0.57 A/R , jeżeli by to była wersja HL to czy jest szansa ze to wstanie tak jak zaznaczone na mapie :?: .
Obrazek

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 9:25 am 
Offline
"FireStarter"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 02, 2004 4:49 pm
Posty: 2098
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Będzie fajnie działać, możesz wkładać.

_________________
Obrazek
185KM & 232 Nm :twisted:

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 7:45 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Ok kompresor mam :D . Teraz co ze stroną gorącą
Wersja H bądź HL z A/R powiedzmy 0,57 nie będzie zbyt wąskim gardłem :?: . Aktualnie mam A/R 0,67 i tragedii nie ma , koło turbiny ma średnice 52,3mm na 42,7mm i 9 łopat (gt22).

A takie są średnice wydechowych kół turbiny w TD04 a i mają 12 łopat
TD04 = 47.0mm in, 40.0mm ex ------ ten jest taki sam jak w GT20s czyli za mały do 1.6 bo straszne zatyka
TD04L = 47.0mm in, 41.3mm ex
TD04H = 52.0mm in, 44.2mm ex
TD04HL = 52.0mm in, 45.6mm ex

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 10:48 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 994
Lokalizacja: SZA
Jak dla mnie bez sensu zmieniac na td 04hl .57 bo ona bardziej zapcha Ci wydech niz 9 lopatkowy garrett .67, chyba ze chcesz miec wczesniej wstajaca turbine


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 12:38 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
No wiesz trzeba jakiś kompromis znaleźć :mrgreen: , Setup jaki mam teraz jest ok ale brakuje w nim jakiegoś lepszego walka rozrządu bo ten z 1.6 powyższej 6k umiera.
Druga sprawa ze dla 1.6 kompresor z gt20 jest trochę mały, bo wychodzi na sprawność 70% i praktycznie końcowe mapy.
mowa o doladowaniu 1,4b .
Mozna by było wstawić większe kolo kompresji ale co by z tego wyszło :niewiem: .

A TD04 to będę chcial ją później upchnąć w 1.6 16v ,Można tez poszukać z żeliwem 9 cm2 = 0.65 A/R .
i powinno być ok może nawet szybciej wstanie jak obecna ze względu na te 12 łopat.

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 10:26 am 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 994
Lokalizacja: SZA
Jak sam zauwazyles, walek jest restrykcja a nie turbo, wiec od niego zacznij. A odnosnie kompresora w gt masz kolo 41.5/56mm a 16t 43.5/56mm wiec roznica nie jest duza. Tak na szybko spojrzalem jeszcze na mape kompresora gt to przy takim wyliczeniu jak zrobiles to powinienes miec jakies 250KM, a tyle nie masz :mrgreen: Wiec nie turbo jest problemem :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 11:36 am 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Ale nawet z lepszym walkiem przy 7rpm silnik potrzebuje 28lb/min przy 1.4b , A już nie mowie o 16v bo tam to zapotrzebowanie przy 7k jest na poziomie 30lb/min .
Dlatego szukam czegoś co ogarnie i 8v i w przyszłości 16v

Średnica kol kompresji jest bardzo podobna ,to dlaczego 16t jest w stanie dać więcej powietrza :?: .
Podejrzewam ze za tym fantem stoi wysokość końcówek łopat (trim), Czy ta cześć łopat nie odpowiada bezpośrednio za wydajność kompresora :?: .

Obrazek

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 1:14 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 994
Lokalizacja: SZA
Zrozum to ze nie ma sensu teraz zmieniac turbo bo nie masz przeplywu takiego o jakim piszesz, najpierw walek. Jak nie bedzie wstanie utrzymac zadanego doladowania to wtedy mozesz myslec o innej :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 2:31 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Nie wiem czy dobrze łapie ale chodzi o to ze, np mi wychodzi zapotrzebowanie 28lb/min ale jako ze seryjna głowica ma powiedzmy małe porty do tego dochodzi slaby wałek, i tak naprawdę maksymalny przepływ jest nie 28 jak liczę tylko powiedzmy 24lb :?: . Dopiero po zmianę walka i zrobienia portingu przepływ wzrośnie i dzięki temu będzie więcej mocy, tak to mniej więcej działa czy się mylę :?: .

czyli licząc EV 85% powyżej powiedzmy 6k dla seryjnego walka przepływ spada :?: i stąd spadek mocy :?: .

To w takim razie czy 20s będzie w stanie nadmuchać w 16v 280km + .

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 3:23 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 994
Lokalizacja: SZA
Przeplyw w twoim przypadku spada od 4.5 tys, niuton powinien byc plaski a moc ma rosnac. Czy bedzie z niej 280KM w 16v, trudno powiedziec, bo to jednak jako calosc jest calkiem inna turbina. Jezeli nie nadmucha to wieksze kolko zalatwi sprawe, a zeliwo bedzie mniejsza restrykcja niz td04

Cytuj:
Nie wiem czy dobrze łapie ale chodzi o to ze, np mi wychodzi zapotrzebowanie 28lb/min ale jako ze seryjna głowica ma powiedzmy małe porty do tego dochodzi slaby wałek, i tak naprawdę maksymalny przepływ jest nie 28 jak liczę tylko powiedzmy 24lb :?: . Dopiero po zmianę walka i zrobienia portingu przepływ wzrośnie i dzięki temu będzie więcej mocy, tak to mniej więcej działa czy się mylę :?: .


Nie mylisz sie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 5:38 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Hmm ale zabiłeś mi teraz klina nie będę spał całą noc :wpysk: , Dobrze prawisz wszystko zaczyna mi się łączyć w sensowna całość, bo przedtem miałem pewne braki wiedzy na ten temat :| .

Faktem jest ze 9 łopat kola turbiny to mniejsza restrykcja . A w 16v mogę tylko czerpać z tego faktu korzyści .
Nie bez powodu użytkownicy td04 zmieniają tez na 9 :P

Pisząc ze przepływ spada powyżej 4,5k wyciągasz z fotki z dyno DET3 z linii niutona :?: :D .
Kurna co ja bym zrobił bez pomocy :niewiem: . Była by to dlamnie czarna magia :oops: a tak idę do przodu Podziękował :uklon: .

Mam jeszcze pytanko czy wałek z Gt coś by polepszył względem tego z 1.6 :?:

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 6:46 pm 
Offline
Spamer :P

Dołączył(a): So mar 15, 2008 1:25 pm
Posty: 994
Lokalizacja: SZA
Szkoda zachodu z walkiem z pgt, rewar i jazda, wtedy zobaczysz co potrafi dobry walek :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 30, 2015 7:36 pm 
Offline
Zaawansowany użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 16, 2010 8:37 pm
Posty: 365
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Wierze na słowo ze na takim walku z rewaru to był by ogień :twisted: .
Tylko ta cena tysiaka za wałek :roll: , mało to to nie jest :| . I jednak strach o tłoki pasowało by od razu wrzucić coś mocniejszego i można szaleć.
Moze kiedy ulepie sohc na mocnych tłokach i dobrym walku :D .

Jeszcze raz dzięki :P

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL