Problem-prawdopodobnie turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Sierek52
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT

Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: Sierek52 »

Witam, jestem nowy na forum i mam następujący problem (samochód Fiat Punto GT) a mianowicie gdy gwałtownie przyspieszam tzn. pedał w podłodze to tak przy 4 tys/obr zaczyna tak dziwnie przerywać i szarpać autem dzieje mi sie to od tygodnia w tym czasie sprawdziłem tzw.gruszke która chodzi troche opornie ale nie wiem czy to jest przyczyną czy może coś innego?


Z góry dzięki za pomoc :)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: turbomaniak »

Zaswieca sie marechewa w momencie przerywania? Jakie cisnienie daje turbo?
Sierek52
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: Sierek52 »

Marchewa sie nie zaświeca no ciśnienie prawe pod 1.6...
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: turbomaniak »

Podejrzewam ze pompa paliwa sie konczy, sprawdz cisnienie paliwa podczas jazdy
Sierek52
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: Sierek52 »

jak sprawdzic cisnienie paliwa podczas jazdy? i czy aby na pewno pompa paliwa ?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: turbomaniak »

Zeby sie upewnic ze to pompa trzeba sprawdzic cisnienie paliwa. Wpinasz sie z manometrem do zasilania listwy, zegar do kabiny i jedziesz, cisnienie paliwa ma byc 3bar+tyle ile wynosci cisnienie doladowania, przyklad 3+1,5 cisnienie dol = 4,5bar
Sierek52
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: Sierek52 »

jednak przyczyną nie była pompa paliwa lecz zawór EGR oraz zawór doładowania turbo i przy okazji przewody wysokiego napięcia.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: turbomaniak »

Egr w pgt? Kto to wymyslil?
Sierek52
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: Sierek52 »

No tak samo sie zdziwilem no ale cóż.
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: dzikidaniel »

Takiego zaworu nie ma i nie było w PGT. Nie wiem skąd masz mechanika ale uciekaj od niego.
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Problem-prawdopodobnie turbo

Post autor: punto 1.6 »

może mu się pokićkało z WasteGate :)
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
ODPOWIEDZ