Remont silnika 1.3 Uno turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wojtasx19
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 04, 2018 5:35 pm
Miejscowość: Gdansk
Auto: Inne

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: wojtasx19 »

Pytanie czy glowica od 1.3T pasuje do 1.4T?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: ziuzio »

Pasuje z grubsza, choć niestety jeden kanał wodny przed pierwszym cylindrem jest inny oraz będzie trochę wyższy stopień sprężania.
wojtasx19
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 04, 2018 5:35 pm
Miejscowość: Gdansk
Auto: Inne

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: wojtasx19 »

Zatem musze zdobyc glowice od 1.4T.Kolejna sprawa to czy moge zamontowac kolektor wtryskowy od 1.3 do dlowicy od 1.4.Wolalbym takie rozwiazanie bo do X1/9 bardziej pasuje,poza tym w wersji wtryskowej X1/9 mial identycznie wygladajacy kolektor wtryskowy.
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: goofer007 »

Głowica pasuje też z wolnossących 1.4 Palio, Siena itd. ale pozostaje kwestia wyższego stopnia sprężania (chociaż w 1.4T w pozmianowym silniku Punto GT był jeszcze wyższy) i innej wielkości zaworów - większe ssące, mniejsze wydechy. Kolektor możesz zmienić.

EDIT - we wspomnianych głowicach brakuje jeszcze rurki wyjściowej do nagrzewnicy...
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
partyzantpl
Zaawansowany użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Uno 1.3T

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: partyzantpl »

Kolektor ssącyz iksa 1.5mpi ma większą przepustnicę niż 1.3T.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: ziuzio »

wojtasx19 pisze:Kolejna sprawa to czy moge zamontowac kolektor wtryskowy od 1.3 do dlowicy od 1.4.Wolalbym takie rozwiazanie bo do X1/9 bardziej pasuje,poza tym w wersji wtryskowej X1/9 mial identycznie wygladajacy kolektor wtryskowy.
Jak najbardziej, tylko zrób podebrania w głowicy jak ma 1.3T, żeby wtryskiwacz mógł rozpylać paliwo, a nie zaś część waliła w ściankę i ściekała:)
wojtasx19
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 04, 2018 5:35 pm
Miejscowość: Gdansk
Auto: Inne

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: wojtasx19 »

Mam wrazenie,ze bedzie lepiej jak kupie glowice od 1.4 turbo.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: ziuzio »

W 1.4T też trzeba zrobić podebrania przy zastosowaniu kolektora z 1.3T/1.5.
Montuj głowicę z 1.4n/a, ma większe zawory ssące seryjnie, a zawory wydechowe przełóż z 1.3T(+obróbka gniazd pod nie oczywiście). Z reguły głowice z wolnossących nie mają jeszcze pęknięć między zaworami(jak zdecydowana większość z T w tym wieku).
wojtasx19
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 04, 2018 5:35 pm
Miejscowość: Gdansk
Auto: Inne

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: wojtasx19 »

Witam udalo mi sie zdobyc caly silnik 1.4T. Chetnie sprawdzilbym po numerach czy to jest zwykly 1.4T czy racing.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: ziuzio »

Sam słupek w UT 1.4 był taki sam, różnica była tylko turbosprężarce i Jetronicu( i to tylko część z ecu, bo sama klapa w przepływce to to samo).
wojtasx19
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 04, 2018 5:35 pm
Miejscowość: Gdansk
Auto: Inne

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: wojtasx19 »

Numer na bloku 146.A8.046 wskazuje na UT 1.4 MK II(cat),moc 112km.To samo tylko bez cat ma 118km.Pytanie czy sa jakies roznice w glowicy czy roznia jedynie tym co podales w poprzednim poscie.Potrzebuje jeszcze przeplywomierza,ktory jak sie domysla pasuje jedynie od UT.Nastepnie kwestia turbiny,moja jest od UT 1.3 IHI.Slyszalem,ze mozna ja w trakcie regenaracji dostosowac do wiekszej mocy.Czy lepiej zalozuc inna?Kolejna sprawa to wstryskiwacze .Wspomne,ze chcialbym troche wiecej mocy niz jest seryjnie moze ok 130-140 kM.Mam dol silnika w bardzo dobrym stanie nadajacy sie jedynie do przechonowania.Zastanawiam sie jaka moc moge uzyskac na fabrycznych tlokach?
Z gory dzieki,kazda pomoc mile widziana.
JakubMierz
Obserwator
Posty: 1
Rejestracja: czw wrz 29, 2022 7:41 am
Miejscowość: Lublin
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Remont silnika 1.3 Uno turbo

Post autor: JakubMierz »

mój dziadek jeździ tym autem i dopiero przy ruszaniu z postoju silnik zaczyna chrząkać, ale gdy pracuje płynnie, nic nie słychać. czy to już znak, że trzeba wymienić silnik?
ODPOWIEDZ